Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

ΔΙΑΚΟΠΗ ΝΕΡΟΥ ΛΟΓΩ ΕΡΓΩΝ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ

Από την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου το μεσημέρι έως το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου το πρωί θα πραγματοποιηθεί ΔΙΑΚΟΠΗ ύδρευσης στο ΔΙΑΚΟΦΤΙ λόγω εργασιών που πραγματοποιούνται στο κεντρικό δίκτυο ύδρευσης.


ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΤΟΥ ΜΑΛΕΑ


  Στις αρχές του 20ου αιώνα οι μονές του Κάβο Μαλέα φιλοξενούν μοναχούς που εκτός των άλλων δραστηριοτήτων ασχολούνται με την αγιογραφία, στο ξύλινο τέμπλο της Αγίας Ειρήνης στον Κάβο Μαλλιά διακρίνουμε εικόνες του αγιογράφου μοναχού Νέστορα Βασαλάκη, από τους Δαφνέδες του Ρεθύμνου αλλά και εξαιρετικές Αγιογραφίες σε ναούς στην ευρύτερη περιοχή όπως τον ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στα Βελανίδια (Ωραία Πύλη 1908) αλλά και στον Ιερό Ναό Αγίου Χαραλάμπους(παλιό Ναό) στην Έλικα (Ωραία Πύλη 1908) .
Ωραία Πύλη στον Ιερό Ναό Αγίου Χαραλάμπους(παλιό Ναό) στην Έλικα 


Τμήμα απο την Ωραία Πύλη στον Ιερό Ναό Αγίου Χαραλάμπους(παλιό Ναό) στην Έλικα 

Τμήμα απο την Ωραία Πύλη στον Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στα Βελανίδια 

Ωραία Πύλη στον Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στα Βελανίδια

Τμήμα απο την Ωραία Πύλη στον Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στα Βελανίδια
Ευχαριστώ πολύ τον καλό μου φίλο Πατέρα Μιχαήλ εφημέριο στον Ιερό Ναό Αγίου Χαραλάμπους στη Ελίκα για τις φωτογραφίες που μου έστειλε. 
Πηγή http://velanidia-baladis.blogspot.gr/

ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ: ΓΟΥΡΙΑ ΣΤΑ ΛΟΓΟΘΕΤΙΑΝΙΚΑ


Δίπλα στην πηγή της Γουρίας το δημόσιο πλυσταριό
Στα Κύθηρα υπάρχουν πολλές πηγές. Έχουν καταγραφεί από την ομάδα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του Γυμνασίου Κυθήρων 71 πηγές, αλλά λέγεται ότι είναι περισσότερες. Κάποιες από αυτές είναι σιδηρούχες μεγίστης θεραπευτικής αξίας σε μαγευτικές τοποθεσίες, όπως το σιδερόνερο του Πετρουνιού, η πηγή των Οχέλων, η πηγή των Μαγγάνων και οι πηγές της Παλιοβασκίνας στον Καραβά, που προκάλεσαν το ενδιαφέρον διακεκριμένων ειδικών επιστημόνων.
Η παλιά πηγή της Γουρίας είναι μια από τις πολλές της περιφέρειας των Λογοθετιανίκων. Οι άλλες είναι: Το Μικρό Πλατάνι, το Μεγάλο Πλατάνι, τα Βασιλικά, οι Βρύσες, τα Νησάκια, οι Μαγκουνάδες, η Γιούκαλη, ο Άγιος Λευτέρης, η Πλάκα ή Αυλάκι, η Βρύση του Παπά, του Λυκοδήμου και η Κομούνα. Η Γουρία είναι ένας γραφικός συνοικισμός στα Λογοθετιάνικα δίπλα στο Κουσουνάρι σε μια εύφορη περιοχή με το ναό του αγίου Δημητρίου και το κοιμητήριο. Από τη Γουρία κατάγονται οι πρόγονοι του ποιητή Γεωργίου Σουρή, οι οποίοι το 19ο αι. μετακινήθηκαν βορειότερα, στον Καραβά.
Πηγή Eleni Harou
Η βόρεια πύλη του ναού.

 Στο περιθύρωμα της νότιας πύλης η χρονολογία της ανακαίνισης και επαύξησης του ναού.
         ανακαίνισης και επαύξησης του ναού.
Η πελεκημένη πέτρα έγινε ποτίστρα για τα ζώα δίπλα στην πηγή της Γουρίας.

Ο άγιος Δημήτριος στη Γουρία κτίσμα του 18ου αι. με το κοιμητήριο. Εδώ είναι θαμένοι οι μακρινοί πρόγονοι του Γεωργίου Σουρή.
Το παράθυρο στην ημικυκλική αψίδα του βήματος.
H πηγή της Γουρίας στα Λογοθετιάνικα.


Πρωτοβουλία Ευσταθίου για δενδροφύτευση στα Βάτικα

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Ευστάθιος με έγγραφό του προς τη Δασική Υπηρεσία Λακωνίας γνωστοποιεί την πρόθεση της Ιεράς Μητροπόλεώς μας να συμβάλλει ακόμη περισσότερο στον περιορισμό των συνεπειών από τις καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου Καλοκαιριού στην περιοχή των Βατίκων. Συγκεκριμένα, ζητείται από τη Δασική Υπηρεσία η έγκρισή της για πραγματοποίηση δεντροφύτευσης στην καμένη περιοχή καθώς και η υπόδειξη του χώρου υλοποίησης της εν λόγω δράσης.
Ακολουθεί το ακριβές κείμενο του εγγράφου προς τη Δασική Υπηρεσία Λακωνίας:
Ὅλοι ἐνθυμούμαστε τίς μεγάλες πυρκαγιές τοῦ προηγούμενου Καλοκαιριοῦ στή γραφική περιοχή τῶν Βατίκων, οἱ ὁποῖες εἶχαν ὡς τραγικό ἀποτέλεσμα τήν ἀπώλεια μιᾶς ἀνθρώπινης ζωῆς, τήν ὁλοσχερῆ καταστροφή δεκάδων οἰκιῶν, τή μετατροπή μιᾶς σημαντικῆς ἀγροτολειβαδικῆς ἔκτασης σέ «κρανίου τόπο» καί τήν ἀμαύρωση τοῦ περικαλλοῦς φυσικοῦ περιβάλλοντος.
Ἡ Ἱερά Μητρόπολή μας, στήν προσπάθειά της νά συμβάλει ἀκόμη περισσότερο στόν περιορισμό τῶν συνεπειῶν τοῦ θλιβεροῦ αὐτοῦ γεγονότος, ἔχει ἀποφασίσει νά πραγματοποιήσει δενδροφύτευση στήν καμένη περιοχή.
Στό πλαίσιο αὐτό σᾶς παρακαλοῦμε ἀφενός νά ἐγκρίνετε τήν ὡς ἀνωτέρω πρωτοβουλία μας καί ἀφετέρου νά ἐπιλέξετε τόν ἀντίστοιχο χῶρο ὑλοποίησής της. Ἐμεῖς, ἀπό τήν πλευρά μας, ἔχουμε τή δυνατότητα νά εὐαισθητοποιήσουμε καί νά κινητοποιήσουμε τούς χριστιανούς μας, ὥστε νά εὐοδωθεῖ ἡ ὅλη προσπάθεια.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Πηγή www.flynews.gr/

ΣΤΟart – Χώρος Τέχνης της Εθνικής Ασφαλιστικής | 1-31/3 - ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΡΟΣ – "ΤΥΠΟ"


Μια επιλογή από το μεγάλο χαρακτικό έργο του Μανώλη Χάρου. Θα παρουσιαστούν λιθογραφίες, ξυλογραφίες, βαθυτυπίες, κ.α. καθώς και κάποιες εκδόσεις βιβλίων που περιέχουν χαρακτικά. 

Ενώ το ζωγραφικό έργο του Μανώλη Χάρου είναι γνωστό από διάφορες εκθέσεις , η χαρακτική του δουλειά δεν έχει εκτεθεί στην Ελλάδα παρά σπάνια, αποσπασματικά και πριν από αρκετά χρόνια. 

Η έκθεση οργανώνεται με την πολύτιμη βοήθεια της  Γιάννας Ανδρεάδη, εικαστικού, και στενής φίλης του Μ. Χάρου που ζει κυρίως στο Παρίσι. 

Εκτείνεται σε έργα μιας περιόδου 35 χρόνων και παρουσιάζει  μια πληθώρα εκδόσεων και τεχνικών χαρακτικής παραδοσιακών και πολύ σύγχρονων.

Σε συνεργασία με την Εθνική Ασφαλιστική
Εγκαίνια : Τρίτη 1 Μαρτίου, ώρα 20:00
Κοραή 4 εντός στοάς
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή 10:00- 20:00
Τηλ. 210 3252352, m. Πανεπιστήμιο
-------------------------
Πηγή: opanda.gr
-------------------------

Κινηματογράφος: η τέχνη της ομαδικότητας γράφουν η Μαρίνα Τριφύλλη και η Μυρτώ Τρακάδα

Νοέμβριος 2014: Ο λυκειάρχης μάς ανακοινώνει πως την Παρασκευή, τις 2 τελευταίες ώρες, θα έρθει να μας μιλήσει κάποιος κύριος Γιώργος Διδυμιώτης περί κινηματογράφου και άλλων τινων. Στους περισσότερους από μας ήταν άγνωστος. ‘‘Κλασική φιγούρα καλλιτέχνη’’ σκεφτήκαμε την πρώτη στιγμή που τον είδαμε. Ψηλός, με μακριά μαλλιά και ατημέλητο μούσι. Κινηματογραφιστής μάς είχαν πει πως ήταν. Δεν καταλάβαμε αμέσως τον ορισμό της λέξης˙ τελικά αποδείχθηκε πως ήταν μοντέρ, σκηνοθέτης και καμεραμάν: όλα σε ένα και μάλιστα σε ιδιαίτερα ελκυστικό συνδυασμό!
Ήρθε λοιπόν να μας παρουσιάσει το νέο του εγχείρημα: να δημιουργήσει μια κινηματογραφική ομάδα και να γυρίσει μια ταινία με το σχολείο μας. Η παρουσίαση που μας έκανε συμπεριλάμβανε λίγα λόγια για τον ίδιο και την δουλειά του, καθώς και προβολή ταινιών από προηγούμενα εργαστήρια που είχε οργανώσει. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για την σχολική μας κοινότητα –σκεφτήκαμε– αλλά ίσως και γενικότερα για το νησί μας. Μας δινόταν η ευκαιρία να γνωρίσουμε τον κόσμο του κινηματογράφου μέσα από την ματιά ενός ειδικού, ενός δημιουργού, ενός αληθινού δασκάλου. Αρκετοί μαθητές ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμά του και γρήγορα σχηματίστηκε ομάδα και κανονίστηκαν οι πρώτες μας συναντήσεις.
untitled [1]
Στις συναντήσεις αυτές το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο. Τα μαθήματα ήταν κυρίως θεωρητικά και περιλάμβαναν αναδρομή στην ιστορία του κινηματογράφου με προβολή ταινιών που σημάδεψαν την πορεία του, εισαγωγή στις βασικές έννοιες του ‘‘λεξικού’’ της τέχνης και ανάλυση των σταδίων παραγωγής μιας κινηματογραφικής ταινίας. Έγιναν εκτενέστερες αναλύσεις στο έργο σπουδαίων σκηνοθετών που απετέλεσαν σταθμούς στην ανάπτυξη του κινηματογράφου και μικρές αναφορές στην πρωτοποριακή τεχνοτροπία τους.
Με το ξεκίνημα, όμως, της πρακτικής αποτύπωσης της θεωρίας που είχαμε διδαχθεί, πολλά μέλη της ομάδας σταδιακά αποχώρησαν, ώσπου στο τέλος μείναμε περίπου 15 άτομα, ο πυρήνας της ομάδας. Σιγά-σιγά ξεκίνησε η προετοιμασία της κεντρικής ιδέας και του σεναρίου της ταινίας που θα γυρίζαμε, χωρίς όμως να σταματήσει η θεωρητική ανάλυση των θεμάτων που προέκυπταν. Η υπόθεση σχηματίστηκε μέσα από πολύωρες συζητήσεις, ανάλυση και επεξεργασία των διαφόρων ιδεών που είχαμε. Το σενάριο άργησε να πάρει την τελική του μορφή. Έπρεπε να αναπτυχθεί σύμφωνα με τις υποδείξεις του δασκάλου και να είναι σαφές και περιεκτικό. Έτσι, ένα απόγευμα του Μαρτίου (του 2015), 4 άτομα συνθέσαμε τον σκελετό στον οποίο θα στηριζόταν η ταινία. Έπειτα, η λεγόμενη σκαλέτα χωρίστηκε σε επιμέρους σκηνές και μοιράστηκε στα μέλη της ομάδας, ώστε να γίνει η αναλυτική συγγραφή του σεναρίου.
Επόμενο στάδιο το ντεκουπάζ. Σε αυτό το σημείο κλείσαμε τα μάτια και αφήσαμε την φαντασία μας ελεύθερη να δημιουργήσει. Αποτυπώσαμε τις σκέψεις μας για την σκηνική απεικόνιση του σεναρίου που είχαμε σκεφτεί, με σκοπό να έχουμε σαφείς οδηγίες στις οποίες θα στηριζόμασταν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Το σενάριό μας σιγά-σιγά ζωντάνευε και βλέπαμε τις αρχικές μας σκέψεις να παίρνουν συγκεκριμένη μορφή!
untitled [2]
Και κάπως έτσι φτάσαμε στα γυρίσματα, το πιο διασκεδαστικό στάδιο όλης της ταινίας. Χρειαστήκαμε 5 μέρες για να τα ολοκληρώσουμε. Οι πρόβες ήταν λίγες αλλά αποτελεσματικές. Τόσο τα παιδιά που εμφανίστηκαν στην ταινία όσο και εμείς, πίσω από την κάμερα, δουλέψαμε σκληρά για να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Εκείνες τις 5 μέρες των γυρισμάτων κουραστήκαμε αλλά διασκεδάσαμε πολύ. Στα διαλείμματα παίζαμε διάφορα παιχνίδια για να χαλαρώσουμε και να ανακτήσουμε τις δυνάμεις μας, αλλά κυρίως την διαύγεια ώστε να συνεχίσουμε. Ευτυχώς, είχαμε πολλούς ντόπιους στο πλευρό μας, οι οποίοι μάς βοήθησαν παραχωρώντας το σπίτι τους ή διευκολύνοντάς μας, ο καθένας με τον τρόπο του.
Η πιο χρονοβόρα διαδικασία ήταν το μοντάζ. Μας πήρε σχεδόν … 4 μήνες να δώσουμε στην ταινία την τελική της μορφή. Τα απρόοπτα ήταν πολλά, κυρίως λόγω της έλλειψης πλάνων και των αναγκαίων ηχητικών λήψεων. Προς το τέλος του μοντάζ αναγκαστήκαμε να γυρίσουμε μια επιπλέον σκηνή. Και πώς γίνεται αυτό όταν η πρωταγωνίστρια έχει φύγει πια απ’ το νησί για την Θεσσαλονίκη; Ε, δεν πρόκειται να τα αποκαλύψουμε όλα σε μια σύντομη επισκόπηση της 15μηνης περιπέτειάς μας στον χώρο της κινηματογραφικής τέχνης! Παρ’ όλο που δεν την γυρίσαμε όπως ακριβώς θέλαμε, τελικά, αποδείχθηκε πως ήταν καθοριστική για τη ροή της ταινίας.
Όταν ολοκληρώνεις μια τέτοια πορεία δεν μπορείς να συγκρατήσεις ένα ξεφύσημα ανακούφισης και ικανοποίησης που … πήγαν όλα καλά. Και δεν ξεχνάς ποτέ ότι είτε 40 είτε 15 είτε 4κουβαλούσαμε πάντοτε την ιδέα του σχολείου˙ ήμασταν πάντα μια ομάδα, μικρή ή μεγάλη, που εκπροσωπούσε ολόκληρο το σχολείο μας.

ΣΗΜ.: Τις φωτογραφίες της ανάρτησης προσέφερε ο Μανώλης Δαπόντε.
Πηγή  http://dragonerarossa.gr/

Απάντηση Δήμου Κυθήρων στο Δ.Τ. της Νέας Πορείας Όραμα και Έργο




Το μένος συγκεκριμένων προσώπων κατά του θεσμού της Εγχωρίου Περιουσίας ήταν και είναι γνωστό στους πάντες. 

Η προηγούμενη δημοτική πλειοψηφία, πλήρως ανακολουθη έργων και λόγων, το 2012 επίμονα ζητούσε συρρίκνωση του εκλεκτορικού σώματος για την εκλογή της Εγχωρίου, αποκλείοντας μάλιστα ακόμα και τους Αντικυθήριους! Τότε έτσι την συνέφερε.