Τρίτη 11 Ιουλίου 2017

ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ.

ΠΡΟΣ: Κ.ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ.
ΚΟΙΝ.: Κ. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟ ΝΕΚΤΑΡΙΟ.
ΚΟΙΝ.:Κ.ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΡΧΗ ΧΑΤΖΗΠΕΡΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ (ΣΥΝΙΔΡΥΤΗ ΤΗΣ ΑΝΕΝ)

Κύριοι, δεν θα αναπτύξω καθόλου το θέμα. Είμαι σίγουρος ότι όλοι το γνωρίζεται, ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ.







ΑΡΧΙΖΩ ΜΕ ΕΣΑΣ Κ. ΥΠΟΥΡΓΕ. Βλέποντας κανείς το βιογραφικό σας σημείωμα, σχηματίζει την εντύπωση ότι έχει να κάνει με έναν άνθρωπο, δυναμικό, και αποφασιστικό, καθ’ ότι και η πορεία σας έως τώρα είναι περιπετειώδεις και ουσιαστική

Το θέμα που θα σας απασχολήσω, είμαι σίγουρος ότι το γνωρίζετε καλύτερα από όλους εμάς .Το γνωρίζετε, το βιώνετε, τρώτε τα… απόνερα, αλλά έως τώρα δεν μας πείσατε ότι μπορείτε να το διαχειριστείτε. 

Και μιλώ για την ομηρία της γραμμής, Πειραιά-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι-Γύθειο(και περιστασιακά και Καλαμάτα). 
Είχαμε την ελπίδα εδώ στην «ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ», ότι άνθρωποι σαν και εσάς, ¨βλέπουν¨ καλύτερα την ουσία, των προβλημάτων. 
Έχετε δώσει δικαίωμα εσείς, και οι συνεργάτες σας να χαμογελάμε, ειρωνικά, σε κάθε ¨αναφορά¨ που σχετίζεται με την εν λόγω εταιρία, και στην λύση που εσείς θα δώσετε. 
Μάλιστα ακούγονται και σχόλια ότι, ΔΕΝ ΤΟΛΜΑΤΕ ,να κηρύξετε έκπτωτη την ΛΑΝΕ και την θυγατρική της εταιρία, προφασιζόμενος ότι η συλλογική της σύμβαση, της επιτρέπει (να μας εμπαίζει), να παίζει με την ζωή, (την ζωή μας) και την πράξη ( Την κάρπωση των επιδοτήσεων της εν λόγω γραμμής. 
Νομίζαμε εμείς εδώ στην επαρχία, ότι οι άνθρωποι σαν εσάς, είναι «προικισμένοι» να ¨ακούν¨ τον πόνο, και την ανησυχία, αγωνία τολμώ να πω, του κάθε ανθρώπου του κάθε πολίτη, μεταξύ όλων, τώρα και των Κυθήρων –Αντικύθηρων κλπ,κλπ. 

Γελαστήκαμε όμως, εσείς δεν βλέπετε και δεν ακούτε τίποτα, μπροστά σε μικροκομματικά συμφέροντα και άγρα εύνοιας υψηλών και κατά τα άλλα, ευυπολήπτων τρανταχτών ……..ΟΝΟ.(μάτων ), Και… επωνυμιών. 
Τολμήσατε εκεί στο υπουργείο, να πείτε στο Δήμαρχο μας, ότι έχουμε σύνδεση από την Νεάπολη Λακωνίας, ( και είναι αλήθεια αυτό), δεν μας είπατε όμως, εσείς γιατί δεν πάτε στα …Αντικύθηρα μέσω ..Νεαπολέως; ώστε να δώσετε ένα μήνυμα σε όλους αυτούς που (άποψη σας) τυρβάζουν άδικα , και αγναντεύουν τα πελάγη;
Ντροπή σας κύριε υπουργέ ( με μικρά γράμματα) και ,ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ, ( και με κεφαλαία). 
ΛΥΣΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟΝ ΓΟΡΔΙΟ ΔΕΣΜΟ ΚΑΙ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΗΡΥΣΣΟΝΤΑΣ ΕΚΠΤΩΤΕΣ, ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ …ΧΡΕΩΚΟΠΗΜΕΝΗ ΘΥΓΑΤΡΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΙΝ ΕΙΝΑ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.

ΚΥΡΙΕ……ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΕ. Λυπούμαι που η καταγωγή σας (ΣΥΜΗ) και η ΡΟΔΟΣ που ζείτε, σας τιμούν με το να κατέχετε το Αξίωμα του υφυπουργού, ως Νησιωτικές περιοχές.

Λυπούμαι για την στάση σας απέναντι μας, (μια ..Σύμη είναι και τα Κύθηρα) Λυπούμαι που δεν είστε εδώ να ¨δικαιολογηθείτε¨, στον Παππού μου, στον νεφροπαθή, στον άρρωστο, που δεν μπορεί να ταξιδέψει έως την Νεάπολη Λακωνίας, για την έγκυο γυναίκα στα ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ, ( που δεν έχει δικαίωμα να μείνει έγκυος), για τον μαθητή που δεν μπορεί να ταξιδέψει έως την Κρήτη, για τον Έμπορο, τον επαγγελματία ,τον απλό άνθρωπο , τον πολίτη που σας αποκαλεί… ΚΥΡΙΕ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕ!! 
Και για όλους εμάς που ενώ αφήσατε να μας πιούν το αίμα τα κοράκια της τρόικας και της Μέρκελ (π.χ ΕΝΦΙΑ με τιμές ζώνης Πειραιά!) φπα 24% κλπ κλπ αποτελείτε πλέον ένα ανδρείκελο, για εμάς, χωρίς τόλμη, χωρίς επιχειρήματα, χωρίς παρεμβάσεις. 


ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΚΥΡΙΕ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕ ΝΑ ΤΑ ΒΑΛΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ …….ΘΥΓΑΤΡΙΚΗ ΤΗΣ ΛΑΝΕ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΤΕ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ.ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ, (Έχουμε μάθει πια) ΝΑ …..ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΤΕ, ΣΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΤΟΛΜΗΣΤΕ . 
ΜΕ εσάς κ. Περιφερειάρχη τι να πω, και τι να περιμένω. ΛΙΓΟΣ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΣ ένας «αντάρτης» σαν και εσάς, ένας ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΙΟΣ, ένας από τους συνΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ της ΛΑΝΕ. 
ΠΩΣ ΘΑ ΕΡΘΕΤΕ ΚΥΡΙΕ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ;;; 
ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΑΣ;; (Σάπισαν οι ντομάτες και κλουβιάξανε τα αυγά) 
ΕΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΚΥΡΙΕ, ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΤΕ, ΔΕΙΞΤΕ ΜΑΣ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΘΕΛΗΜΑ Η ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΟ «ΒΕΛΟΣ», ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΜΕΣΑ.
ΚΥΡΙΟΙ ΕΔΩ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΓΕΛΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΣΑΣ.
ΣΑΣ ¨ΠΑΙΖΕΙ¨ΤΗ ΓΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ Η ΛΑΝΕ .Και δυστυχώς για εσάς, ΕΣΕΙΣ,…… είστε το……….ΠΟΝΤΙΚΙ
-----------------------------------------------------------------------------------------
ΠΑΠΑΔΟΠΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ 
(εμπορία αυτ/των και ανταλλακτικών Τουριστικά είδη ΚΑΙ Rent-a-car.)

Σε διαδικασία έκπτωσης η ΛΑΝΕ από τις γραμμές των Κυθήρων


Μετά τις οξύτατες αντιδράσεις των φορέων των Κυθήρων και μετά από σκληρή επιστολή του Δημάρχου κ. Χαρχαλάκη προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, το τελευταίο σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες έχει ήδη εκδώσει την απόφαση με την οποία κηρύσσεται έκπτωτη η ΛΑΝΕ από τις ακτοπλοϊκές γραμμές των Κυθήρων και Αντικυθήρων.




Η απόφαση βρίσκεται στο στάδιο των υπογραφών και μετά από την δημοσίευσή της θα καταπέσει υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου η εγγυητική επιστολή της ΛΑΝΕ ύψους 400.868€. 


Επιπλέον, έχει υποβληθεί πρόταση στο αρμόδιο Υπουργείο από τους πλοιοκτήτες του τοπικού πλοίου για τον εφοπλισμό νέου πλοίου στη γραμμή, που όμως οι σχετικές διαδικασίες των Νόμων (σύγκληση ΣΑΣ κλπ) θα καθυστερήσουν την υλοποίησή της ίσως και για ένα ολόκληρο μήνα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι λόγω της ασυνέπειας της ΛΑΝΕ, τα νησιά μας για πρώτη φορά μέσα σε θερινή σεζόν βρίσκονται "ξεκρέμαστα" σχετικά με τη σύνδεσή τους με τον Πειραιά, το Γύθειο, την Καλαμάτα και την Κρήτη.



Το τοπικό πλοίο θα ξεκινήσει τριπλά (και εάν χρειαστεί τετραπλά) ημερήσια δρομολόγια, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι λύνεται το πρόβλημα.



Φαίνεται επίσης ότι το Υπουργείο εξετάζει πολύ σοβαρά τον διαχωρισμό των γραμμών των Κυθήρων από 2 σε 3 από τη νέα δρομολογιακή περίοδο σύμφωνα με πρόταση του Δήμου Κυθήρων, ώστε να γίνονται ξεχωριστές προκηρύξεις για τη σύνδεση με τον Πειραιά, το Γύθειο/Καλαμάτα/Κίσσαμο και τη Νεάπολη προκειμένου να μην υπάρχουν μονοπώλια και να αυξηθεί ο ανταγωνισμός. 


Ο Δήμαρχος φέρεται να έχει απευθυνθεί σε τοπικούς Βουλευτές με σκληρή γλώσσα, δηλώνοντάς τους ότι η μετάβαση και επίσκεψη τους στα Κύθηρα όσο το ακτοπλοϊκό παραμένει στον αέρα δεν είναι επιθυμητή.



Μάλιστα ο Νομικός Σύμβουλος του Δήμου φέρεται να έχει ήδη συντάξει τα σχετικά δικόγραφα κατά παντός υπευθύνου για το ζήτημα μετά από εντολή του Δημάρχου. 
----------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
---------------------------------------

ΝΕΑΠΟΛΗ - ΑΓΙΟΣ ΦΩΚΑΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ !!

ΝΕΑΠΟΛΗ - ΑΓΙΟΣ ΦΩΚΑΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ !!
Την Δευτέρα 17 Ιουλίου και ώρα 7μ,μ, σύμφωνα με πληροφορίες θα γίνουν τα εγκαίνια του νέου δρόμου που θα συνδέει την Νεάπολη με την Μονεμβασιά . Μόλις 20 λεπτά θα είναι η διαδρομή από τον κόμβο του Κάμπου μέχρι την πόλη της Μονεμβάσιας ,με ένα δρόμο άνετο διπλής κυκλοφορίας, με μοναδική θέα ,που κατασκευάστηκε με όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές από την Περιφέρεια.
Πρόκειται ίσως για το σημαντικότερο έργο ανάπτυξης της Περιφέρειας στην περιοχή, που συνδέει ανατολικά τον δήμο Μονεμβασιάς με προοπτική την αύξηση της τουριστικής επισκεψιμότητας ,αλλά και φέρνοντας πιο κοντά τους κατοίκους των δύο Δημοτικών 
Ενοτήτων.
Το έργο δημοπρατήθηκε στις 30 /4/2013 από την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας συνολικού προϋπολογισμού 14.620.000,00 ευρώ. Η χρηματοδότηση κατασκευής του έργου έγινε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΔΕΠΙΝ 2007 – 2013 στο οποίο εντάχθηκε με την υπ΄ αριθμόν 2393/12.7.2012 Απόφαση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρου Τατούλη.
Η μελέτη του έργου περιελάμβανε την κατασκευή νέας οδού συνολικού μήκους 9.097,68 μέτρων στην οποία περιλαμβάνεται ισόπεδος κόμβος μορφής Τ για την σύνδεσή της με την υπάρχουσα οδό Μονεμβασίας – Αγίου Φωκά και κυκλικός κόμβος στη σύνδεσή της με την υπάρχουσα επαρχιακή οδό προς Νεάπολη, στην περιοχή Δερματιάνικα.
Ένα αίτημα χρόνιο της τοπικής κοινωνίας που το υποστήριξε η Αντιπεριφερειάρχης κυρία Ντία Τζανετέα ,έφτασε στην ολοκλήρωσή του και αποτελεί έναν πολύ σημαντικό οδικό άξονα ,προυπόθεση ανάπτυξης της Ανατολικής Λακωνίας και ιδιαίτερα των δύο Δημοτικών Ενοτήτων Βοιών και Μονεμβασιάς.
Καλορίζικος και μπράβο σε όλους που συνετέλεσαν να γίνει αυτό το έργο .

Συμβαίνει Τώρα




NEA ΕΚΤΑΚΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 11/07/2017


Το ΠεΣυΠ καταψήφισε την ηλεκτρική διασύνδεση Πελοποννήσου-Κρήτης μέσω Μαλέα


ΤΡΙΠΟΛΗ. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση γνωμοδότησε αρνητικά με συντριπτική πλειοψηφία, όσον αφορά τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης - Πελοποννήσου.
Συγκεκριμένα, καταψήφισε το έργο Διασυνδετική Γραμμή Μεταφοράς 150 KV Πελοπόννησος – Κρήτη που θα συνέδεε Μολάους – Νεάπολη με γραμμή 150KV και από εκεί Νότια με το υποβρύχιο καλώδιο Πελοπόννησος – Κρήτη μέσω του Τερματικού Σταθμού Αντιστάθμισης Πελοποννήσου και βόρεια από Μολάους με Μεγαλόπολη με τη νέα γραμμή μεταφοράς υπερύψηλής τάσης 400KV (150 KV σήμερα). Η γραμμή αυτή επρόκειτο να εξυπηρετήσει την τεράστια αύξηση της παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ στη Νότια Λακωνία.
ΠΗΓΗ http://www.notospress.gr/

Επανέρχεται ο Δαβάκης για τους Δασικούς Χάρτες. Ζητά νέα παράταση και διόρθωση των λαθών Ερώτηση στη Βουλή

Επανέρχεται ο Δαβάκης για τους Δασικούς Χάρτες. Ζητά νέα παράταση και διόρθωση των λαθών
Ερώτηση στη Βουλή
Την άμεση ενεργοποίηση των εμπλεκόμενων Υπουργείων προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που έχουν προκληθεί από την ανάρτηση των δασικών χαρτών ζητά με νέα Ερώτησή του στη Βουλή, ο βουλευτής Λακωνίας κ.Θανάσης Δαβάκης. Στην Ερώτηση του ο κ.Δαβάκης μεταξύ άλλων εφιστά την προσοχή και στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΤ να μεριμνήσει ώστε να μην υπάρξουν επιπτώσεις στις επιδοτήσεις από τα λάθη στις αναρτήσεις των δασικών χαρτών.
Ακολουθεί το κείμενο της Ερωτήσεως του κ.Δαβάκη:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
τον Υπουργό Εσωτερικών

Σε λίγες ημέρες εκπνέει και η 3η προθεσμία για την υποβολή αντιρρήσεων επί των αναρτηθέντων δασικών χαρτών (27 Ιουλίου 2017) και ακόμα δεν έχουν επιλυθεί όλα τα προβλήματα που έχουν προκύψει παρά τις νομοθετικές αλλαγές και τις διευκρινιστικές εγκυκλίους που προσπάθησαν να καλύψουν τα λάθη και τις παραλείψεις.
Ένα από τα προβλήματα που δεν έχουν μέχρι στιγμής επιλυθεί είναι ότι κατά τη σύνταξη των δασικών χαρτών όλοι οι Δήμοι είχαν την υποχρέωση μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα να έχουν αναρτήσει τα όρια των εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, τα όρια των οικιστικών πυκνώσεων και τα όρια των οικισμών. Μέχρι στιγμής πολλοί Δήμοι δεν το έχουν πράξει και όπως πληροφορούμαστε από τους πολίτες σε πολλές περιπτώσεις τα όρια των οικισμών έχουν περαστεί με λάθος τρόπο. Δηλαδή, είναι άλλη η περιγραφή του σημείου που περιγράφει το όριο του οικισμού και άλλο σημείο είναι αποτυπωμένο επάνω στο χάρτη. Συνεπώς θα πρέπει από τη πλευρά του Υπουργείου Περιβάλλοντος να διευκρινιστεί αν πρέπει να ακολουθείται η περιγραφή του κειμένου ή η αποτύπωση επάνω στο χάρτη.
Στις περιπτώσεις όμως που οι Δήμοι έχουν περάσει τα όρια των οικισμών και μέσα σε αυτά εμπεριέχονται λάθη, θα πρέπει και αυτά να διορθωθούν και να μην επιβαρύνεται ο πολίτης με βεβαιώσεις για το εντός ή εκτός οικισμού από την πολεοδομία.
Μόλις πριν από λίγες ημέρες εστάλη από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΕΑΣ Λακωνίας λίστα με 10.018 παραγωγούς που έχουν ενεργοποιήσει την αίτηση ΟΣΔΕ έτους 2017 και των οποίων τα αγροτεμάχια έχουν προβλήματα επικαλύψεων με τους νέους αναρτημένους δασικούς χάρτες, προκειμένου να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες. Όπως είναι κατανοητό είναι αδύνατον να έχουν ενημερωθεί και να έχουν προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες οι θιγόμενοι μέχρι τις 27 Ιουλίου που έχει οριστεί ως η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αντιρρήσεων. Εν τω μεταξύ έχουν γίνει λάθη που οφείλονται στην ακρίβεια των υποβάθρων απεικόνισης ΟΣΔΕ και δεν έχουν δοθεί οδηγίες για το πώς θα αντιμετωπιστούν (Συνημμένα παραθέτουμε την επιστολή του Προέδρου της ΕΑΣ Λακωνίας κ.Ν.Προκοβάκη που περιγράφει τα προβλήματα).
Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε στα συναρμόδια Υπουργεία ότι από την πρώτη στιγμή είχαμε επισημάνει (με την υπ’ αριθμ. 3011/31-1-2017 Ερώτησή μας που συζητήθηκε στην Βουλή στις 16/3/2017) τις μεγάλες επιπτώσεις και τα βάρη που θα προκύψουν από την διαδικασία ανάρτησης των δασικών χαρτών στον αγροτικό τομέα.
Δυστυχώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος δεν έχει σταθμίσει επαρκώς τις επιπτώσεις που έχει προκαλέσει η εμμονή να συνεχίσει μια διαδικασία που έχει αποδειχθεί στην πράξη ανεφάρμοστη, πρόχειρη και επιζήμια, παρά τις σχετικές επισημάνσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Συνημμένα παραθέτουμε παραδείγματα με προβλήματα που μπορούμε να συναντήσουμε κατά τη σύνταξη των αντιρρήσεων των δασικών χαρτών.
Συνεπώς ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν οι συναρμόδιοι Υπουργοί Περιβάλλοντος και Εσωτερικών προκειμένου να αναρτηθούν εγκαίρως τα όρια των εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, τα όρια των οικιστικών πυκνώσεων και των οικισμών;
2. Πως σκοπεύει το Υπουργείο Περιβάλλοντος να αντιμετωπίσει τα λάθη που έχουν γίνει στην ανάρτηση των ορίων των οικισμών;
3. Προτίθεται να δώσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και νέα παράταση υποβολής αντιρρήσεων επί των αναρτηθέντων δασικών χαρτών;
4. Πως σκοπεύουν οι συναρμόδιοι Υπουργοί Περιβάλλοντος και Αγροτικής Ανάπτυξης να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τον χαρακτηρισμό αγροτεμαχίων ως δασικά χωρίς αυτά να είναι και σε ποιες ενέργειες θα προβούν το προσεχές χρονικό διάστημα για να διορθωθούν τα λάθη;
5. Πότε και πως σκοπεύει το Υπουργείο Εσωτερικών να αντιμετωπίσει τις δυσλειτουργίες που υπάρχουν σε πολλές πολεοδομίες Δήμων; Θα ενισχυθούν οι πολεοδομίες με εξειδικευμένο προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή;
Ο ερωτών βουλευτής

Αθανάσιος Π. Δαβάκης
Βουλευτής Λακωνίας Ν.Δ.

Δελτίο Τύπου - 11/7/2017 - Δημοπράτηση των έργων μετά τον Αύγουστο του 2016.

Η Δημοτική Αρχή, πιστή στη δέσμευσή της για διαρκή και αντικειμενική ενημέρωση των δημοτών σε θέματα της τρέχουσας καθημερινότητας και της αναπτυξιακής πολιτικής στο νησί μας, επιθυμεί με αυτό το Δελτίο Τύπου να γνωστοποιήσει με κάθε λεπτομέρεια τα προβλήματα που έχουν προκύψει σε όλους τους Δήμους της Χώρας στην δημοπράτηση των έργων μετά τον Αύγουστο του 2016. 

Η υλοποίηση των Προϋπολογισμών όλων των Δήμων της Χώρας μετά τον Αύγουστο του 2016 αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα, με τους μικρούς νησιωτικούς και ορεινούς Δήμους να θίγονται περισσότερο. Η αιφνιδιαστική έκδοση του νόμου 4412/2016 στις 8/8/2016 άλλαξε μέσα σε μία μέρα όσες διαδικασίες εφαρμόζονταν επί δεκαετίες για τη δημοπράτηση και εκτέλεση των δημοσίων έργων, με αποτέλεσμα μετά τον Αύγουστο του 2016 να μην μπορεί ουσιαστικά να διενεργηθεί καμία απολύτως δημοπρασία καθώς όλες οι μελέτες έπρεπε να συνταχθούν εκ νέου.

Παράλληλα, η υποχρέωση συμμετοχής στις επιτροπές διενέργειας δημοπρασιών μόνο τεχνικών υπαλλήλων, απαγόρευσε ουσιαστικά στους νησιωτικούς Δήμους όπως ο δικός μας να δημοπρατούν αυτόνομα τα έργα τους, αφού είναι ελάχιστοι οι νησιωτικοί Δήμοι που διαθέτουν 6 Μηχανικούς για να συγκροτήσουν τις σχετικές επιτροπές (3 τακτικά μέλη και 3 αναπληρωματικά). Έτσι όλες οι δημοπρατήσεις έργων του Δήμου Κυθήρων διεξάγονται πλέον στον Πειραιά με "δανεικούς" μηχανικούς από την Περιφέρεια.

Αυτό συνεπάγεται τεράστιες καθυστερήσεις αφού η Περιφέρεια έχει αρμοδιότητα και σε άλλους Δήμους, συνεπώς θεωρείται δεδομένο ότι κανένας Δήμος δεν θα μπορεί πλέον να δημοπρατεί όλα τα έργα που έχει συμπεριλάβει στον προϋπολογισμό και το τεχνικό του πρόγραμμα. Αντίθετα, πριν την έκδοση του νόμου 4412, όλες οι δημοπρασίες γίνονταν στα Κύθηρα με υπαλλήλους όλων των ειδικοτήτων, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην δημιουργηθεί ποτέ ζήτημα νομιμότητας των έργων, αλλά ειδικά τα έτη 2015 και 2016 ο Δήμος μας να έχει δημοπρατήσει πολλά και σημαντικά έργα και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα ή καθυστερήσεις. 

Για τα σημαντικά προβλήματα του νόμου 4412 έγιναν δεκάδες επιστολές διαμαρτυρίας προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη χωρίς να υπάρξει ποτέ ουσιαστική απάντηση. Ο Δήμος μας αλλά και όλοι οι Δήμοι της Π.Ε. Νήσων Αττικής, ζητήσαμε να υπάρξει περίοδος προσαρμογής στις διατάξεις του νέου νόμου αλλά και να δοθεί η δυνατότητα στους υποστελεχωμένους Δήμους να δημοπρατούν τα έργα τους με το ήδη υπάρχον προσωπικό. Δυστυχώς δεν έγινε τίποτε από τα δύο. 

Μόλις οι Δήμοι άρχισαν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του νόμου 4412, το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε - πάλι αιφνιδιαστικά - σε ακόμα μία αλλαγή για τα δημόσια έργα. Με Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 19 Μαΐου 2017, άλλαξαν τα επί πολλά χρόνια ισχύοντα τιμολόγια και άρθρα δημοσίων έργων με αποτέλεσμα όλες οι μελέτες - που είχαν ήδη αλλάξει και επικαιροποιηθεί λόγω του νόμου 4412 - να χρειάζονται εκ νέου επικαιροποίηση για να δημοπρατηθούν! 

Πρέπει δε να σημειωθεί ότι όλες αυτές οι μελέτες, στην περίπτωση των Κυθήρων, αφορούν άκρως σημαντικά αναπτυξιακά έργα τα οποία ο Δήμος μας ωριμάζει με ίδια μέσα επί σειρά μηνών προκειμένου να υπάρχουν όλες οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις που απαιτούνται από το νόμο. Μετά από δυναμική παρέμβαση των Δήμων και της ΚΕΔΕ, το αρμόδιο Υπουργείο έδωσε παράταση στην εφαρμογή των νέων τιμολογίων μέχρι τις 15/7.

Ωστόσο η ανάγκη επικαιροποίησης των μελετών που θα αναρτηθούν στο Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων μετά την ημερομηνία αυτή, παραμένει και θα πρέπει να καλυφθεί από το Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης Νησιωτικών Δήμων της Π.Ε. Νήσων, που παρά την υποστελέχωσή του, εποπτεύει 8 Δήμους ανάμεσα στους οποίους και το Δήμο Κυθήρων.

Τέλος, μετά τις 15 Οκτωβρίου 2017, όλοι οι διαγωνισμοί έργων θα γίνονται ηλεκτρονικά, με αποτέλεσμα οι Δήμοι να πρέπει εκ νέου να προσαρμόσουν τις διαδικασίες στα νέα συστήματα και να δαπανήσουν σημαντικά ποσά για την εκπαίδευση του προσωπικού. 

Σε όλα τα ανωτέρω προστίθεται και η ξαφνική απόφαση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων που καταργεί τις νόμιμες κατατμήσεις δαπανών ανά Δημοτική Ενότητα, με αποτέλεσμα οι Δήμοι που διαθέτουν πλέον της μίας Δημοτικές Ενότητες (π.χ. Κύθηρα και Αντικύθηρα), να αδυνατούν πλέον να εκτελούν ομοειδείς δαπάνες ανά Δ.Ε. με ξεχωριστές αναθέσεις όπως γινόταν νομίμως επί σειρά ετών, γεγονός που δημιουργεί σωρεία προβλημάτων λειτουργίας στους Δήμους.

Ο Δήμος μας απευθύνθηκε στο νομικό τμήμα της ΚΕΔΕ και μετά από γνωμάτευση του νομικού συμβούλου κ. Πάνου Ζυγούρη εξακολουθεί να εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία καθώς κρίνει βάσιμα ότι οι νόμιμες κατατμήσεις δαπανών ανά Δ.Ε. ουδόλως έχουν καταργηθεί από το νόμο 4412, καθώς αυτός αφορά τις συμβάσεις όλων συλλήβδην των οργανισμών του Δημοσίου και όχι αποκλειστικά των Ο.Τ.Α.

Με το Π.Δ. 80/2016 άλλαξε επίσης και η διαδικασία έγκρισης δαπανών από την Οικονομική Επιτροπή και το Δημοτικό Συμβούλιο με αποτέλεσμα για κάθε έγκριση δαπάνης να απαιτούνται πλέον 2 ξεχωριστές συνεδριάσεις του αρμοδίου οργάνου, απόφαση Δημάρχου και απόφαση του αρμόδιου Προϊσταμένου, δηλαδή η γραφειοκρατική διαδικασία έγκρισης δαπανών έχει τετραπλασιαστεί, χωρίς κανένα απολύτως λόγο και νόημα αφού οι δαπάνες πρέπει να εγκρίνονται μόνο με απόφαση του διατάκτη (κατά περίπτωση) χωρίς άλλες περιττές διαδικασίες, μιας και οι Προϋπολογισμοί των Δήμων έχουν εγκριθεί και συζητηθεί αναλυτικά στα Δημοτικά Συμβούλια.

Όλα τα ανωτέρω αποδεικνύουν ότι η τρέχουσα δημοτική περίοδος είναι η δυσκολότερη γραφειοκρατικά που έχει υπάρξει ποτέ για την Αυτοδιοίκηση στη Χώρα μας. Ο Δήμος Κυθήρων, με το λιγότερο μόνιμο προσωπικό από ιδρύσεώς του (1999), αντιμετωπίζει μετά το 2014 μια λαίλαπα διαρκών νομοθετικών αλλαγών και γραφειοκρατικών επιβαρύνσεων που εκ των πραγμάτων αδυνατεί να παρακολουθήσει και να υλοποιήσει. 

Εάν μάλιστα η Δημοτική Αρχή δεν είχε φροντίσει έγκαιρα να διαθέτει αξιόπιστη νομική και τεχνική υποστήριξη με εξωτερικούς συνεργάτες και συμβούλους, η κατάσταση θα ήταν εξαιρετικά πιο δυσχερής. Οι μικροί Δήμοι με ελάχιστο εξειδικευμένο προσωπικό, καλούνται από το νομοθέτη να υλοποιούν ακριβώς τις ίδιες διαδικασίες με μεγάλους στελεχωμένους Δήμους, γεγονός που εκ των πραγμάτων έχει οδηγήσει σε Δήμους δύο ταχυτήτων. 

Ωστόσο και παρά τα τεράστια αυτά προβλήματα και εμπόδια, ο Δήμος μας με διαρκή αγώνα και επιμονή, εξακολουθεί να δημοπρατεί μεγάλης σημασίας έργα τοπικού ή παγκυθηραϊκού χαρακτήρα και παράλληλα να ολοκληρώνει τις διαδικασίες των προγραμματικών συμβάσεων με την Περιφέρεια, η οποία έχει δεσμεύσει για μεγάλα έργα στο νησί μας σημαντικούς πόρους. Έτσι, από την έκδοση του νόμου 4412 (Αύγουστος 2016) μέχρι και σήμερα έχουν ήδη δημοπρατηθεί 5 έργα συνολικού προϋπολογισμού 912.000€:

- Αποκατάσταση ζημιών από πλημμύρες οδού Αγίας Πελαγίας προς Αγία Αναστασία, 220.000€ (ΠΔΕ)
- Επισκευή Δρόμου προς Κοιμητήριο Χώρας, 37.000€ (ίδιοι πόροι)
- Κατασκευή Τεχνικών στην Αγ. Πελαγία, 20.000€ (ίδιοι πόροι)
- Προμήθεια και τοποθέτηση φωτιστικών φανών στην παραλία Καψαλίου, 55.000€ (ίδιοι πόροι)
- Αποκατάσταση δρόμου προς Καμαρέλα Αντικυθήρων, 50.000€ (ΠΔΕ)
- Κατασκευή προστατευτικού τοιχίου Καψαλίου, 20.000€ (ίδιοι πόροι)
- Συντήρηση Δημοτικού Καταστήματος Τ.Κ. Ποταμού, 200.000€ (ίδιοι πόροι)
- Συντήρηση - επισκευή Δημοτικής Οδοποιίας 2017, 310.000€ (ίδιοι πόροι)

Τα ανωτέρω έργα, που στην φάση της δημοπράτησης πέτυχαν μεγάλες και σημαντικές εκπτώσεις, βρίσκονται στη φάση έγκρισης πρακτικών από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση προκειμένου στη συνέχεια να υπογραφούν οι συμβάσεις εκτέλεσής τους και να ξεκινήσουν άμεσα. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση καθυστερεί τις εγκρίσεις των πρακτικών δημοπρασίας των έργων συνήθως πέραν των 40 ημερών, γεγονός που έχουμε θέσει στο Υπουργείο Εσωτερικών.

Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ο Δήμος μας έχει επίσης ορίσει ημερομηνίες δημοπράτησης σημαντικών έργων συνολικού προϋπολογισμού 2.805.520€:

- Επισκευή Δεξαμενών - Αντλιοστασίων Δήμου Κυθήρων Β΄ Φάση, 100.000€ (ίδιοι πόροι): 11/7
- Ανάπλαση Οικισμού Σκλαβιανίκων Τ.Κ. Μητάτων, 65.000€ (ίδιοι πόροι): 20/7
- Συντήρηση Κτιρίων Στέγασης Σχολικών Μονάδων, 100.000€ (ίδιοι πόροι): 25/7
- Ανάπλαση Πλατείας Φρατσίων, 292.000€ (Περιφέρεια Αττικής): 08/08
- Προμήθεια και τοποθέτηση οργάνων Παιδικής Χαράς Τ.Κ. Κοντολιανίκων, 37.124€ (ίδιοι πόροι): εντός καλοκαιριού 
- Προμήθεια νέου απορριμματοφόρου οχήματος, 130.000€ (ίδιοι πόροι): εντός καλοκαιριού
- Εκπόνηση μελετών ολοκλήρωσης Ανοικτού Θεάτρου Ποταμού, 30.000€ (ίδιοι πόροι): μέχρι το Σεπτέμβριο
- Προμήθεια Σκυροδέματος, 70.000€ (ίδιοι πόροι): μέχρι το Σεπτέμβριο
- Τηλεδιοίκηση - Τηλεδιαχείριση και αναβάθμιση δημοτικού δικτύου ύδρευσης, 1.981.396€ (ΠΕΠ Αττικής): εντός του φθινοπώρου

Η Δημοτική Αρχή καταβάλει τεράστιες προσπάθειες, ώστε μέσα στο 2017 να δημοπρατηθούν ακόμα περισσότερα έργα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό που υπάρχει στον επισυναπτόμενο πίνακα. Πρόκειται για έργα μεγάλης σημασίας τα οποία, όπως και όσα έχουν ήδη δημοπρατηθεί και εκτελούνται, τονώνουν οικονομικά την τοπική κοινωνία και τους επαγγελματίες. 

Για όλα τα έργα αυτά ο Δήμος μας καθημερινά πασχίζει να ολοκληρώσει μελέτες, εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις που πολλές φορές καθυστερούν αδικαιολόγητα από τις αρμόδιες υπηρεσίες ή προσκρούουν σε έκτακτες καταστάσεις όπως π.χ. η ανάρτηση των δασικών χαρτών που πήγε πίσω πολλές διαδικασίες περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων. 

Ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης, οι Αντιδήμαρχοι, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι και οι συνεργάτες της Δημοτικής Αρχής, εργάζονται στην κατεύθυνση της διαρκούς δημοπράτησης και υλοποίησης έργων σε όλο το νησί, ανάλογα με το βαθμό ωριμότητας κάθε έργου, ώστε να επιλύονται προβλήματα ετών και να δημιουργούνται συνθήκες ανάπτυξης και βελτίωσης της καθημερινότητας των δημοτών, παρά την κρίση και την τεράστια γραφειοκρατική επιβάρυνση που δέχεται η αυτοδιοίκηση τα τελευταία χρόνια. 

Η Δημοτική Αρχή με σταθερή επιμονή και αποφασιστικότητα θα συνεχίσει τις δημοπρασίες έργων με στόχο την ανάπτυξη του Δήμου μας, εργαζόμενη νυχθημερόν για τη βελτίωση των υποδομών και της καθημερινότητας. 

Δείτε τον σχετικό πίνακα εκτέλεσης του προϋπολογισμού του Δήμου 









Την ΠΡΟΣΟΧΗ όλων στην κατανάλωση νερού εφιστά ο Δήμος Μονεμβασίας

Την ΠΡΟΣΟΧΗ όλων στην κατανάλωση νερού εφιστά ο Δήμος Μονεμβασίας
Με ανακοίνωση την οποία υπογράφει ο Δήμαρχος κ. Ηρακλής Τριχείλης, ο Δήμος Μονεμβασίας εφιστά την προσοχή όλων των κατοίκων, όσον αφορά την προσεκτική και με μέτρο κατανάλωση νερού. Επισημαίνει ότι το νερό είναι μόνο για ύδρευση, ενώ απαγορεύεται κατηγορηματικά η χρήση του για άλλες χρήσεις όπως άρδευση, πότισμα δένδρων κλπ.
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση:
«Η περιοχή μας αντιμετωπίζει οξύ πρόβλημα λειψυδρίας, λόγω της παρατεταμένης ανομβρίας, της αλλαγής των κλιματικών συνθηκών και της υφαλμύρινσης.
Φέτος τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα.
Προειδοποιούμε τους κατοίκους ότι θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στην επάρκεια του νερού.
Υπενθυμίζω ότι ο Δήμος παρέχει το νερό μόνο για ύδρευση!!! Απαγορεύεται η χρήση του νερού για άρδευση, πότισμα δένδρων, κηπευτικών, πλύσιμο αυτοκινήτων, αυλών κ.λ.π., η οποία στερεί νερό υδροδότησης από τους δημότες.
Πρέπει όλοι σαν καταναλωτές, να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να φροντίζουμε για τη μεγαλύτερη οικονομία. Η άσκοπη κατανάλωσή του, θα μας οδηγήσει σε διακοπές υδροδότησης.
Επίσης ζητώ από του αγρότες, οι οποίοι καταναλώνουν πάνω από το 90% του συνολικού διαθέσιμου νερού και αντλούν από τους ίδιους υδροφορείς με το Δήμο, να κάνουν ελάχιστα ποτίσματα και μόνο με την απαραίτητη ποσότητα, διότι το επόμενο στάδιο είναι η καταστροφή των καλλιεργειών και η ερήμωση της περιοχής μας.»

Με θερμοπληξία και χωρίς νερό οι πυροσβέστες στη μάχη με τις φλόγες στη Μάνη


Για πολύ κακή τύχη των πολιτών και του οικιστικού περιβάλλοντος εκδηλώθηκαν κατά τη διάρκεια του καταιγιστικού καύσωνα πυρκαγιές σε περιοχές της Μεσσηνίας και Λακωνίας. Ολοι οι συνάδελφοί μας με αυταπάρνηση και αυτοθυσία υπερέβαλαν εαυτούς σώζοντας ζωές και περιουσίες, μην εγκαταλείποντας μέρα και νύχτα το πεδίο της μάχης εναντίον των πυρκαγιών.
Δυστυχώς, παρά το ότι οι συνάδελφοί μας στάθηκαν πάνω από το ύψος των περιστάσεων, εργαζόμενοι στο Πυροσβεστικό Σώμα το οποίο τιμούμε όλοι μας, η ηγεσία έκανε το παν να τροχοπεδήσει την υπεράνθρωπη αυτή προσπάθεια. Η απαραίτητη διοικητική μέριμνα (τροφοδοσία) δεν ήταν η ενδεδειγμένη, παρατηρήθηκαν κρούσματα έλλειψης πόσιμου νερού (παρόλο που στη χώρα επικρατούσαν συνθήκες καύσωνα) και φαγητού. Στην πυρκαγιά της Λακωνίας δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα έλλειψης διοικητικής μέριμνας αλλά η κούραση του προσωπικού ήταν μεγάλη μέχρι να σβήσει η φωτιά, αλλά δυστυχώς συνεχίζεται αφού πυροσβεστικές δυνάμεις της περιφέρειας βρίσκονται ακόμα και τώρα στην περιοχή, αναγκάζοντας σε επιφυλακή και συνεχή καταπόνηση συναδέλφους που επανδρώνουν και τα οχήματα της εν λόγω πυρκαγιάς αλλά και των υπηρεσιών που ανήκουν. Δεν τηρήθηκαν τα απαραίτητα μέτρα που ορίζονται για την προστασία των πυροσβεστών, με αποτέλεσμα να υπάρξουν κρούσματα θερμοπληξίας και τραυματισμών και από καθαρή τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα.
Λυπούμαστε και διαμαρτυρόμαστε συλλογικά για την ανωτέρω κατάσταση και δεσμευόμαστε συλλογικά να πράξουμε ό,τι είναι απαραίτητο και εφικτό για να σταματήσει αυτός ο επαναλαμβανόμενος φαύλος κύκλος της αδιαφορίας προς τους μάχιμους συναδέλφους, ο οποίος δύναται να επιφέρει εκτός των ανωτέρω και κίνδυνο ζωής στο πεδίο της μάχης με τη φωτιά.
Ένωση Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Πελοποννήσου

Ένα θερμό ευχαριστώ στους Εθελοντές Πυροσβέστες για την πυρκαγιά στον Παρασυρό

Ευχαριστήρια επιστολή του Επικεφαλής της επιχείρησης κατάσβεσης στην πυρκαγιά που απείλησε τον Παρασυρό, Επιπυραγού Κωνσταντίνου Γραφάκου προς τους Εθελοντές που συμμετείχαν.

12 ώρες μετά την λήξη την καταστροφικής πυρκαγιάς στη Μάνη, αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω έναν έναν ξεχωριστά, τους πυροσβέστες που με αυτοθυσία και αυταπάρνηση, επιτέθηκαν στην πύρινη λαίλαπα με γνώση, τόλμη και αυτοπεποίθηση και τελικά οι πληγές από την πυρκαγιά στον Παρασυρό παρέμειναν επιφανειακές.


Όλα ξεκίνησαν την Κυριακή 2 Ιουλίου στις 18:06 που με απόφασή μου μετά από ενημέρωση του Δημάρχου κυρίου Πέτρου Ανδρεάκου και χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα άλλου προσωπικού, κάλεσα τον Εθελοντή Πυροσβέστη Λεωνίδα Περδικάρη  και τον Εθελοντή της Ε.Ο.Δ. Γιάννη Κληροδέτη να έλθουν μαζί μου με όσα άτομα μπορούν να βρουν για να αντιμετωπίσουμε την πυρκαγιά που έμπαινε στον Παρασυρό. Αμέσως δέχτηκαν και αφού ανέφερα στο κέντρο της Υπηρεσίας μου την κίνηση αυτή, ξεκίνησα μαζί με ένα υδροφόρο πυροσβεστικό όχημα που εκτός από τα δύο μέλη του πληρώματος ήταν μαζί και οι Εθελοντές Πυροσβέστες Γιώργος Πουλυμενάκος και Αντώνης Χρόνης.
Η κατάσταση απαιτούσε εκκένωση του χωριού, μετακίνηση των ατόμων σε ασφαλές σημείο και κατάσβεση της πυρκαγιάς.
Οι δύο πρώτοι εθελοντές μαζί με την Εθελόντρια της Ε.Ο.Δ. Βικτώρια Δεμέστιχα και τον Εθελοντή της Ε.Ο.Δ. Αντώνη Μαρκάκη, με το που έφτασαν στο σημείο, κάναμε αμέσως εκκένωση κι έτσι εξασφαλίσαμε τους κατοίκους που σε αντίθετη περίπτωση θα κινδύνευε άμεσα η ζωή τους. 
Με τους άλλους δύο Εθελοντές και μαζί με τους Πυροσβέστες Δημήτρη Κουτάκο, Κώστα Αγραπίδη και  Σαράντο Κωστάκο, πέσαμε στη μάχη με τις φλόγες που είχαν πλέων μπει στο χωριό.

Στόχος : " Να μην μας καεί άνθρωπος, να μην μας καεί σπίτι". 

Κατάσβεση σε αυλές σπιτιών που είχαν ελιές, σε σημεία με συγκεντρωμένα καυσόξυλα για τον χειμώνα, σε χώρους με παλαιά οικοσκευή, σε οικόπεδα με ξηρή βλάστηση...
Τελικά ο σκοπός επετεύχθη!
Κανένας άνθρωπος με το παραμικρό πρόβλημα για την υγεία του.
Κανένα σπίτι με ζημιές (εντός οικίας) από την πυρκαγιά.


Με την τελική κατάσβεση από τους Πυροσβέστες μας Χρήστο Σακκά, Παναγιώτη Βαφάκο και Ευθύμη Αϊβαλιώτη, ακολουθώντας τις εντολές του Υποστρατήγου Συντονιστή Πάτρας και Νοτιοδυτικής Ελλάδας, Βασίλειο Ματθαιόπουλο (που έφτασε στην πυρκαγιά μετά από πολύωρο ταξίδι), παραδώσαμε το χωριό τους κατοίκους του λίγο μετά τις 3:00 το πρωί!




Απευθύνομαι στους Εθελοντές Πυροσβέστες με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση.
Σας ευχαριστώ θερμά και σας δηλώνω τον σεβασμό μου!
Χάρις σε  εσάς, και με την δική σας αυταπάρνηση, καταφέραμε και μειώσαμε στο ελάχιστο τις πληγές από την καταστροφική πυρκαγιά στην Μάνη που έφτασε και πέρασε και από τον Παρασυρό.
Όλοι εμείς οι πυροσβέστες έχουμε καθήκον και αυτό κάναμε. Εσείς έχετε ψυχή, διάθεση και αίσθημα κοινωνικής προσφοράς!
Είστε ξεχωριστεί άνθρωποι και είναι τιμή μου που με εμπιστευθήκατε και πέσαμε όλοι μαζί στην φωτιά!
Σας ευχαριστώ πολύ!


http://www.draseispoliton.gr

Τα Κύθηρα ποτέ δεν θα τα βρούμε.. Εκτός δρομολογίων παραμένει το Βιτσέντζος Κορνάρος ...




Ανεκτέλεστα θα παραμείνουν τα δρομολόγια του Βιτζέντζος Κορνάρος το οποίο συνδέει τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα με τον Πειραιά, την Κρήτη, το Γύθειο και την Καλαμάτα τουλάχιστον μέχρι τις 17 Ιουλίου. Αβέβαιο είναι και το επόμενο διάστημα, καθώς η μηχανική βλάβη του (41 ετών) πλοίου είναι μεγάλη, με τα νησιά να μένουν χωρίς κεντρική σύνδεση για περισσότερο από ενάμιση μήνα. Το πλοίο «Πορφυρούσα» συνδέει τα δύο νησιά με το Γύθειο, όμως, χωρίς το «Κορνάρος» έχει χαθεί η διοικητική και η εμπορική σύνδεση με τον Πειραιά (καθώς τα Κύθηρα υπάγονται στην περιφέρειά του) και ένα μεγάλο μέρος του εσωτερικού τουρισμού κυρίως από Κρήτη. Σύμφωνα με το δήμαρχο Κυθήρων, Ευστράτιο Χαρχαλάκη, τουλάχιστον το 10% των αφίξεων επισκεπτών στο νησί έχει χαθεί σε σύγκριση με πέρσι. Μιλώντας στον «Ε.Τ.» εκτίμησε ότι το συγκεκριμένο πλοίο έχει πολύ μεγάλη βλάβη, ενώ οι εργαζόμενοι σε αυτό έχουν απολυθεί… Το κόστος αποκατάστασης της μηχανικής βλάβης είναι προφανώς απαγορευτικό για την εταιρία, η οποία σε περίπτωση οριστικής απόσυρσης και μη αντικατάστασής του θα πρέπει να καταβάλει ρήτρα 480.000 ευρώ. Στην τελευταία λιτή ανακοίνωση της εταιρίας ΛΑΝΕ (θυγατρική της ΑΝΕΚ LINES) στις 6 Ιουλίου αναφέρεται ότι το πλοίο «παραμένει στην περιοχή του λιμένα Πειραιά σε κατάσταση απαγόρευσης απόπλου λόγω μη αποκατάστασης τεχνικής βλάβης». Σε επιστολή του δημάρχου προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή, τονίζεται: «Το 1/3 της θερινής περιόδου έχει παρέλθει και το πλοίο ‘‘Βιτζεντζος Κορνάρος’’ παραμένει ακινητοποιημένο στο Πέραμα λόγω βλάβης, χωρίς καμία ορατή προοπτική επισκευής της κύριας μηχανής του. Η πλοιοκτήτρια εταιρία, που υποχρεούται βάσει δημόσιας συμβάσεως να εξυπηρετεί τα νησιά μας, με διαρκή δελτία τύπου μεταθέτει την ακινησία του πλοίου από εβδομάδα σε εβδομάδα, με αποτέλεσμα η αβεβαιότητα να έχει μετατραπεί σε απόλυτη οργή, καθώς οι ακυρώσεις κρατήσεων είναι εκατοντάδες, η οικονομική ζημία ανεπανόρθωτη και η δυσφήμηση του τόπου μας μεγάλη. Η ΛΑΝΕ δεν ενημερώνει για την ουσία του προβλήματος, αλλά περιορίζεται στην ανακοίνωση του ανεκτέλεστου των δρομολογίων, μεταθέτοντας διαρκώς την ημερομηνία δήθεν επαναφοράς του πλοίου στη γραμμή. Η συμπεριφορά αυτή συνιστά απόλυτο εμπαιγμό που ουδείς -υπουργείο, δήμος, φορείς και κάτοικοι- δύναται να ανεχθεί. Ο Μάιος χάθηκε. Ο Ιούνιος χάθηκε. Δεν είναι δυνατόν να χαθούν τουριστικά ο Ιούλιος και ο Αύγουστος. Η κατάσταση στην τοπική κοινωνία είναι πλέον εκρηκτική. Τα Κύθηρα ζουν από τον τουρισμό. Η σύνδεσή τους με την Κρήτη, τον Πειραιά, την Καλαμάτα και το Γύθειο δεν είναι πολυτέλεια ή πάρεργο, αλλά ζωτικότατης σημασίας και πρέπει να αποκατασταθεί, ει δυνατόν, αύριο το πρωί. Η ΛΑΝΕ οφείλει είτε να βρει άμεσα άλλο πλοίο είτε να εγκαταλείψει πάραυτα τη γραμμή, καθώς η συμπεριφορά αυτή είναι πέραν κάθε ανεκτής λογικής. Αντιλαμβανόμαστε ότι και η ίδια η εταιρία έχει οικονομική απώλεια από την κατάσταση αυτή, όμως, το μείζον όλων είναι η επαναφορά της συγκοινωνιακής ομαλότητας στην περιοχή με κάθε δυνατό τρόπο και μέσο». Εντονη ήταν η αντίδραση και από την Κρήτη, με το δήμαρχο Κισσάμου, Θοδωρή Σταθάκη, να ζητά την άμεση αντικατάσταση του πλοίου. Ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας κατέθεσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς, και τον καλεί να απαντήσει για ποιο λόγο επιτρέπει την ακτοπλοϊκή απομόνωση των Κυθήρων. Επισημαίνει πως «εδώ και ένα μήνα το μόνο ταξίδι στα Κύθηρα που μπορεί να γίνει με καράβι από τον Πειραιά είναι μέσα από τη φαντασία του επίδοξου αλλά ατυχήσαντος επισκέπτη. Το πλοίο ‘‘Βιτσέντζος Κορνάρος’’ της εταιρίας ANEK LINES έχει να φανεί στα Κύθηρα από τις 10 Ιουνίου και παραμένει μυστήριο, εάν και πότε θα ξεκινήσει». Ο κ. Αμυράς ζητά, επίσης, να μάθει αν ο κ. Κουρουμπλής έχει υπολογίσει τις οικονομικές συνέπειες από την αντικειμενική αδυναμία των τουριστών να επισκεφθούν το νησί και αν προτίθεται να κάνει κάτι, για να ξανακούσουν οι ντόπιοι τους γνώριμους ήχους της άφιξης του καραβιού. 

Αναστασία Βαμβακά Ελεύθερος Τύπος

Αποκαλυπτήρια τιμητικής πλάκας στο Δημοτικό Κατάστημα Ποταμού

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Την Πέμπτη 13/7 στις 2 το μεσημέρι θα γίνουν τα αποκαλυπτήρια τιμητικής πλάκας στο Δημοτικό Κατάστημα Ποταμού, που θα τιμά τους Έλληνες μετανάστες στην Αυστραλία που πολέμησαν στο πλευρό της Αυστραλίας (ANZAC'S) κατά τον Πρώτο και Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η πρωτοβουλία και η χρηματοδότηση ανήκει στον κ. Peter Maneas, διακεκριμένο Κυθήριο επιχειρηματία της Αυστραλίας, ο οποίος το καλοκαίρι του 2018 θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή και τοποθέτηση δεύτερης αναμνηστικής πλάκας με τα ονόματα 200 Κυθήριων Αυστραλών πολιτών που πολέμησαν στο πλευρό της Αυστραλίας κατά τους 2 μεγάλους παγκόσμιους πολέμους, στο πλαίσιο της "2ης Εβδομάδας Αυστραλίας στα Κύθηρα" (2018).

Ο κ. Peter Maneas είναι παραγωγός του διεθνούς παραγωγής ντοκιμαντέρ "My Greek Oddysey" που αυτές τις ημέρες γυρίζεται στα Κύθηρα και θα προβάλει το νησί μας σε 80 χώρες του κόσμου! Η αδελφή του Dr. Maria Zarimis είναι διακεκριμένη Καθηγήτρια Ελληνικής Ιστορίας και Φιλοσοφίας στο University of New South Wales στο Sydney. Είναι άνθρωποι που μας κάνουν υπερήφανους για την φιλοπατρία τους και τη διάθεσή προσφοράς τους στον γενέθλιο τόπο των γονέων τους. Τους ευχαριστούμε θερμότατα! Με τέτοια υποστήριξη το νησί μας μόνο μπροστά μπορεί να πηγαίνει!
Ας είμαστε όλοι παρόντες στην Πλατεία Ποταμού την προσεχή Πέμπτη στις 2 τ

ο μεσημέρι.