Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017

ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΩΡΑ 14.00 ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ "ΙΟΝΙΣ"


ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ "ΙΟΝΙΣ"ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017 ΜΕ ΩΡΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΙΣ 14.00

ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ !!!!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΥΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΙΑΤΡΕΙΟΥ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2017


ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΟ 27/10/17 ΕΩΣ 28/10/17


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17.00-21.00
ΣΑΒΒΑΤΟ       10.00-13.00&17.30-21.00

ΤΗΛΕΦΩΝΑ 6972 921099    210 2633228

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.Διπλή συνεδρίαση του Νομικού Προσώπου Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης, Πολιτισμού & Αθλητισμού

Τη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017 συνεδριάζουν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Νομικού Προσώπου Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης, Πολιτισμού & Αθλητισμού Δήμου Μονεμβασίας σε διπλή συνεδρίαση.
Η πρώτη συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στις 14.00 και αφορά τη συζήτηση ενός (1) θέματος της ημερήσιας διάταξης:
ΘΕΜΑ ΜΟΝΟ: «Περί καθορισμού εκτέλεσης αιτημάτων προμηθειών, εργασιών οφειλών».

Η δεύτερη συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στις 14.30 και αφορά τη συζήτηση δύο (2) θεμάτων της ημερήσιας διάταξης:
  1. « Περί  Ψήφισης πιστώσεων οικονομικού έτους 2017».
  2.  «Περί αναμόρφωσης προϋπολογισμού οικ. έτους 2017»
  3. « Περί ορισμού δικηγόρου για εκπροσώπηση του Νομικού Προσώπου (Αφορά την συζήτηση  αγωγής  που αφορά μισθολογικές διαφορές ) ».

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.Συνεδριάσεις της Οικονομικής Επιτροπής

Την Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017 συνεδριάζει η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Μονεμβασίας σε διπλή συνεδρίαση.

Η πρώτη συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στις 10.30 π.μ. και αφορά τη συζήτηση ενός (1) θέματος της ημερήσιας διάταξης:
ΘΕΜΑ ΜΟΝΟ: Περί καθορισμού αιτημάτων εκτέλεσης έργων – προμηθειών – εργασιών προϋπολογισμού οικ. έτους 2017

Η δεύτερη συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στις 11.00 π.μ. και αφορά τη συζήτηση οκτώ (8) θεμάτων της ημερήσιας διάταξης:
  1. Περί διάθεσης πιστώσεων εργασιών- προμηθειών του Δήμου οικ. έτους 2017.
  2. Περί κατακύρωσης 1ου σταδίου διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού ανάδειξης αναδόχου προμήθειας υγρών καυσίμων και λιπαντικών 2018, του Δήμου Μονεμβασίας.
  3. Καθορισμός όρων συνοπτικού διαγωνισμού- ψήφιση πίστωσης για την ανάδειξη αναδόχου εκτελέσεως της προμήθειας με τίτλο {Προμήθεια ειδών καθαριότητας και ευπρεπισμού 2017-2018}.
  4. Περί έκδοσης εντάλματος προπληρωμής και ορισμός υπολόγου.
  5. Περί καθορισμού όρων δημοπρασίας για την ανάδειξη αναδόχου εκτελέσεως του έργου με τίτλο { Ηλεκτροφωτισμός γηπέδων }, του Δήμου Μονεμβασίας.
  6. Περί καθορισμού όρων δημοπρασίας για την ανάδειξη αναδόχου εκτελέσεως του έργου με τίτλο { Οδοποιία στην επέκταση σχεδίου πόλεως Μολάων }, του Δήμου Μονεμβασίας.
  7. Περί καθορισμού όρων δημοπρασίας για την ανάδειξη αναδόχου εκτελέσεως του έργου με τίτλο { Βελτίωση δρόμου Αγίου Φωκά-Μονεμβασίας ΔΕ Μονεμβασίας }, του Δήμου Μονεμβασίας.
  8. Απευθείας ανάθεση του έργου με τίτλο {Κατασκευή φρεατίων όμβριων υδάτων στην ΤΚ Ελαίας & ΔΚ Μολάων } του Δήμου Μονεμβασίας.
  9. Περί αποδοχής ή μη παραχώρησης ρυμοτομούμενου τμήματος γης στην ΔΚ Νεάπολης θέση «Αυλόσπηλος» της ΔΕ Βοιών του Δήμου Μονεμβασίας , ιδιοκτησίας του κ. Μηνόγιαννη Θεοδώρου του Γρηγορίου.

ΠΑΛΙΑ ΛΙΘΟΣΤΡΩΤΑ ΚΑΙ ΒΟΤΣΑΛΩΤΑ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ

ΠΑΛΙΑ ΛΙΘΟΣΤΡΩΤΑ ΚΑΙ ΒΟΤΣΑΛΩΤΑ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ
Η τέχνη του λιθόστρωτου είναι πανάρχαια. Οι Ρωμαίοι ήταν οι μεγάλοι τεχνίτες του λιθόστρωτου και ανάδειξαν την τέχνη με εκείνα τα αθάνατα έργα οδοποιίας που έμειναν στην ιστορία σαν υποδείγματα κατασκευών. Από αισθητική άποψη τα λιθόστρωτα είναι κατασκευές με μεγάλη καλλιτεχνική αξία και άλλοτε έχουν δημόσιο χαρακτήρα (δρόμοι, πλατείες κ.α.) και άλλοτε ιδιωτικό (αυλές, προαύλια κ.α.) Τα βοτσαλωτά επίσης είναι μια παμπάλαια τεχνική από τα αρχαία χρόνια (ξακουστά είναι τα βοτσαλωτά δάπεδα στην Πέλλα) Στα Κύθηρα διατηρούνται ακόμη μερικά πανέμορφα δείγματα λιθόστρωτου και βοτσαλωτού μεγάλης αντοχής, με ντόπιες πέτρες φυτεμένες χωρίς τσιμέντο. Αυτές οι κατασκευές είναι αξιολογότατα δείγματα καλλιτεχνικής ευαισθησίας και η γοητεία τους μας μεταφέρει στο Μεσαίωνα. Το πιο φημισμένο και το μεγαλύτερο λιθόστρωτο στα Κύθηρα ήταν στον Ποταμό, το οποίο διατηρήθηκε μέχρι και τη δεκαετία του 50. Ωραίες, κατασκευές που απορροφούσαν τα όμβρια, αντίθετα με τις σημερινές αντιαισθητικές κατασκευές με τις αδιάβροχες επιφάνειες, με μια ραχοκοκκαλιά από πλάκες με κλίση στο εσωτερικό για τη ροή των υδάτων, κατασκευές με απλότητα, καλαισθησία, μεράκι και πρακτικό νου. Τον 20ό αι. ιδιαίτερη ζημιά έπαθαν οι επαρχιακοί λιθόστρωτοι δρόμοι στα Κύθηρα με τα βαριά τροχοφόρα, με τα δημόσια έργα, με την εισβολή του τσιμέντου και της ασφάλτου. Τέτοια στοιχεία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς μας, όσα απέμειναν, έχομε χρέος να τα προφυλάξομε, να τα αναδείξομε και γιατί όχι, να τα μιμηθούμε.
(Φωτο Ειρηνη Βενέρη Τραβασαρου, Ελενη Κορωναίου. Οι παλιες φωτο με το λιθόστρωτο του Ποταμού ειναι απο το προσωπικό αρχειο του γιατρού Κοςμα Μεγαλοκονομου, τον οποίο ευχαριστω θερμα)
Eleni Harou







ΛΑΚΩΝΙΑ.Ημερίδα στο Γύθειο για την οδική ασφάλεια

Ύστερα από πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λακωνίας και με την υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, συνδιοργανώνεται από το Τμήμα Τροχαίας Σπάρτης, το Αστυνομικό Τμήμα Γυθείου και τον Δήμο Ανατολικής Μάνης έκθεση – ενημερωτική ημερίδα με θέμα «Οδική ασφάλεια και τροχαία ατυχήματα». Συμμετέχουν το Γενικό Νοσοκομείο Λακωνίας και η Λέσχη Αυτοκινήτου Σπάρτης.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου και ώρα 18.30′ στο Κέντρο Πολιτισμού του Δήμου Ανατολικής Μάνης στο Γύθειο, ενώ η έκθεση θα διαρκέσει από τις 9.00′ έως τις 21.00′.

38ο ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ (ΕΚΕ)- 70 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑΣ


Σχετικά με τη διασυνδετική γραμμή μεταφοράς 150 kV Πελοποννήσου - Κρήτης



Ερώτηση με θέμα σχετικά με την έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων για τη Διασυνδετική Γραμμή Μεταφοράς 150 kV Πελοποννήσου - Κρήτης (Υ/Σ ΜΟΛΑΩΝ - Υ/Σ ΧΑΝΙΩΝ) κατέθεσαν προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι βουλευτές του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου και Νίκος Καραθανασόπουλος.
Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:  
«Στα τέλη Σεπτέμβρη, το ΥΠΕΚΑ ενέκρινε τη μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων για τη "Διασυνδετική Γραμμή Μεταφοράς 150 kV Πελοποννήσου - Κρήτης (Υ/Σ ΜΟΛΑΩΝ - Υ/Σ ΧΑΝΙΩΝ)" που περιλαμβάνει προσαιγιάλωση του καλωδίου διασύνδεσης στα Βάτικα σε περιοχή ενταγμένη στο Δίκτυο Νatura 2000, διέλευση του εντός του Όρμου Βατίκων, μια περιοχή προτεινόμενη ως θαλάσσια ζώνη NATURA 2000, εναέριο δίκτυο με πυλώνες συνολικού μήκους 27,5 χιλιομέτρων έως τους Μολάους, απαρτιζόμενο από 16 ιστούς και 65 πυλώνες υψηλής τάσης, οι οποίοι θα εγκατασταθούν ΚΑΙ σε ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ εκτάσεις και τη διάνοιξη 59 δρόμων (!) συνολικού μήκους 18,8 χιλιομέτρων στη χερσόνησο του Μαλέα, για να υπηρετηθεί η κατασκευή του δικτύου υψηλής τάσης.
Το εναέριο δίκτυο με τους 16 ιστούς και τους 65 πυλώνες διέρχεται από ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (Πάρκο Αγίου Νικολάου Μονεμβασίας, παραδοσιακός οικισμός Κουλεντίων κ.α.) ενώ διέρχεται από περιοχές κατοικίας, οδηγώντας σε έντονες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων της περιοχής.
Η συγκεκριμένη απόφαση οδηγεί, όπως επισημαίνουν οι κάτοικοι της περιοχής, σε δραματική υποβάθμιση της περιοχής των Βατίκων και ολόκληρου του Δήμου Μονεμβασίας, σε υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων.
Η απόφαση έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με το κοινό αίσθημα των κατοίκων της περιοχής, που έχουν με πάνω από 3.000 υπογραφές τοποθετηθεί αρνητικά στο έργο, και προωθείται πριν ακόμα συζητηθεί στο ΣτΕ σχετική προσφυγή φορέων των κατοίκων της περιοχής.
Οι πραγματικοί λόγοι για την προώθηση του εν λόγω έργου γίνονται ακόμα πιο ασαφείς αν συνδυαστεί το έργο αυτό με την ταυτόχρονη προώθηση της άλλης, μεγαλύτερης ηλεκτρικής διασύνδεσης Αττικής - Κρήτης, που επίσης θα ολοκληρωθεί με μικρή χρονική διαφοροποίηση, καθιστώντας την ηλεκτρική διασύνδεση μέσω Λακωνίας τουλάχιστον πλεονάζουσα.
Δημιουργούνται βάσιμες υποψίες ότι πραγματικός στόχος της κυβερνητικής πολιτικής είναι να αξιοποιήσει τη κατασκευή του ηλεκτρικού δικτύου διασύνδεσης με την Κρήτη προκειμένου να προωθήσει την εγκατάσταση εκατοντάδων ανεμογεννητριών στη χερσόνησο του Μαλέα, μετατρέποντας μια περιοχή ειδικού φυσικού κάλλους, στην οποία ζουν χιλιάδες κάτοικοι, σε βιομηχανική ζώνη, με τεράστια επίπεδα θορύβου, ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, οπτική όχληση. Σημειώνουμε πως η κορυφογραμμή απέχει λιγότερο από 300 μέτρα από τους ορεινούς οικισμούς του βουνού και λιγότερο από 2.000 από την πόλη της Νεάπολης, που θα επιβαρυνθούν υπέρμετρα από τις ανεμογεννήτριες.
Το είδος του ηλεκτρικού δικτύου που προτείνεται, η όδευσή του, που διατρέχει μεγάλο τμήμα του ορεινού όγκου της χερσονήσου του Μαλέα, και τα συνοδά οδικά έργα μαρτυρούν αυτήν την πραγματική στόχευση. Ο σχεδιασμός του δεν σχετίζεται με τη σύνδεση με την Κρήτη, αλλά με την προώθηση των ανεμογεννητριών.
Τα εκτεταμένα οδικά έργα που έχουν ήδη υλοποιηθεί μέχρι την κορυφογραμμή, όπως και η μεγάλη φωτιά που κατέκαψε την περιοχή δύο χρόνια νωρίτερα, έρχονται να διευκολύνουν αυτήν την εξέλιξη.
Δεν πρόκειται για τυχαία εξέλιξη. Η κυβερνητική πολιτική στον τομέα της Ενέργειας συνίσταται στη διαμόρφωση κατάλληλων όρων για την εξασφάλιση της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου που δραστηριοποιείται στον κλάδο, με την προώθηση της απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης της Ενέργειας, την προώθηση ιδιωτικοποίησης ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ, την αμέριστη στήριξη των λεγόμενων ΑΠΕ.
Η πολιτική αυτή επιδεινώνει την κατάσταση για τη συντριπτική πλειοψηφία του λαού. Οι λεγόμενες ΑΠΕ, η απελευθέρωση και εμπορευματοποίηση της Ενέργειας μεταφράζονται στη δραστική αύξηση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος για τη λαϊκή οικογένεια, στην καταστροφή τοπικών οικονομιών και του τοπικού περιβάλλοντος από τα λεγόμενα φιλοπεριβαλλοντικά έργα με μοναδικό ωφελημένο τους μεγάλους ομίλους που κερδίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, πατώντας πάνω στην ενεργειακή φτώχεια των κατοίκων, στο κατεστραμμένο φυσικό περιβάλλον.
Αποδεικνύεται πως ο καπιταλιστικός δρόμος ανάπτυξης δεν οδηγεί στη βελτίωση της ζωής του λαού. Η ικανοποίηση των συνδυασμένων λαϊκών αναγκών στην Ενέργεια απαιτεί το ριζικά διαφορετικό δρόμο της εργατικής - λαϊκής εξουσίας, της κοινωνικοποίησης των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, του επιστημονικού κεντρικού σχεδιασμού.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός,
  1. Τι οικονομικό νόημα έχει η ταυτόχρονη διασύνδεση της Κρήτης με την Ηπειρωτική Ελλάδα με δύο διαφορετικά καλώδια. Ποιο το κόστος αυτής της λύσης που θα επιβαρύνει δυσβάστακτα τον ελληνικό λαό.
  2. Τι απαντά στο ερώτημα των κατοίκων πως ο σχεδιασμός του έργου στο Μαλέα γίνεται για την εξυπηρέτηση των αιολικών πάρκων που σχεδιάζεται να εγκατασταθούν στην περιοχή.
  3. Τι μέτρα θα λάβει για την ακύρωση της υλοποίησης του έργου στο Μαλέα και τον επανασχεδιασμό του στη βάση κριτηρίων που λαμβάνουν υπόψη τους κατοίκους και το φυσικό περιβάλλον της περιοχής, τις πραγματικές ανάγκες διασύνδεσης με την Κρήτη.
  4. Τι μέτρα θα λάβει για την απαγόρευση τοποθέτησης ανεμογεννητριών στην περιοχή, στη βάση του φυσικού περιβάλλοντος και της σημαντικής πυκνότητας πληθυσμού.
  5. Τι μέτρα θα λάβει για τη διασφάλιση των συνδυασμένων λαϊκών αναγκών, εξασφαλίζοντας φθηνή ηλεκτρική Ενέργεια, προστασία της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας, ενεργειακό μείγμα και σχεδιασμό του στη βάση αυτών των αναγκών, διασφάλιση των σύγχρονων δικαιωμάτων των εργαζομένων».    https://www.902.gr