Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018

Παράταση κήρυξης σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Κυθήρων, της Π.Ε. Νήσων της Περιφέρειας Αττικής



Ιωάννης Δεμέστιχας - Καπετάν Νικηφόρος, από το Κότρωνα της Μάνης.

ΦΩΤΟ ADELIN 107,3 FM 
Του Γιώργου Δημακόγιαννη
«Η αγγελία του θανάτου του Παύλου Μελά υπήρξε το σύνθημα συσσώμου λαϊκής εξεγέρσεως, έδωκε δε αφορμήν να γνωσθή ευρύτερον ο αρχίσας Μακεδονικός αγών δι' ημετέρων Σωμάτων. Προσωπικώς εγώ από της εποχής εκείνης έλαβον την προς συμμετοχήν μου απόφασιν. Έκρινα ότι ήτο επιβεβλημένον καθήκον να μετάσχω ενεργώς του εν Μακεδονία αγώνος. Αι ευκαιρίαι όπως υπηρετήση τις την Πατρίδα του δια μεγαλυτέρων θυσιών και έργων δεν παρουσιάζονται συνήθως. Τούτου ένεκα, αν και αξιωματικός του ναυτικού, απεφάσισα να μετάσχω του Αγώνος».
Έτσι περιγράφει ο νεαρός τότε Σημαιοφόρος του Πολεμικού μας Ναυτικού το κίνητρο της εθελοντικής του συμμετοχής στον τιτάνιο Μακεδονικό Αγώνα (1904 - 1908). Είναι ο Ι. Δεμέστιχας απ' το χωριουδάκι Αλεπού (Δεμεστιχιάνικα), πάνω από το Κότρωνα, που έδειξε ως Πολέμαρχος μισού αιώνα, πως μπορεί να τα καταφέρει το ίδιο άριστα στη θάλασσα και στην ξηρά! Μια μορφή θρύλος που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των Εθνικών μας αγώνων ως το θάνατό του το 1960.
Γεννήθηκε το 1882 κι ως γνήσιο τέκνο της οικογένειας των Δεμεστιχαίων, που διαπρέπει αιώνες τώρα στα στρατιωτικά μας πράγματα, τελείωσε τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων. Πολύ σύντομα ήρθε η πρώτη του εθελοντική εμπλοκή κι ήταν ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ. Τη δράση του εδώ περιγράφει κι εξυμνεί -πλην των άλλων- η Πηνελόπη Δέλτα, «Στα μυστικά του βάλτου». Ο καπετάν Νικηφόρος επικεφαλής αντάρτικου Σώματος (Μανιατών και άλλων) συνεργάζεται και αντικαθιστά τον Καπετάν Άγρα στην περιοχή της λίμνης των Γιαννιτσών, κι από δω δίνει θρυλικές μάχες κατατροπώνοντας τους Βούλγαρους κομιτατζήδες αλλά και τους ανθέλληνες συνεργάτες τους, αναστρέφωντας ανεπιστρεπτί, υπέρ της υποθέσεως της Ελευθερίας, το κλίμα σε όλη την έκταση της Μακεδονίας. Και βέβαια θα χρειαζόταν βιβλίο για να περιγράψει τα εδώ κατορθώματά του.
Η δράση του όμως δεν σταματά: ξαναγυρίζει στο Πολεμικό Ναυτικό για να λάβει μέρος - Βαλκανικοί Πόλεμοι 1912-13 - σε όλες τις ναυμαχίες κατά του Τούρκικου στόλου. Επικεφαλής μάλιστα των Ναυτικών Αγημάτων απελευθερώνει τη Χίο και την Τένεδο και δεν αποχωρεί από το πεδίο της μάχης καίτοι διάτρητος από της εχθρικές σφαίρες, παρά μόνον όταν οι Τούρκοι υψώνουν λευκή σημαία στο κάστρο της Χίου και παραδίδονται όλοι!
Στη συνέχεια της στρατιωτικής του σταδιοδρομίας περνάει όλες τις βαθμίδες της ιεραρχίας: Διοικητής Μοίρας και Κυβερνήτης Πολεμικών σκαφών. Αρχηγός του στόλου και του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ως Ναύαρχος πλέον). Επιθεωρητής και γενικός διευθυντής του Υπουργείου Ναυτικών, ακόμη και υπουργός Ναυτιλίας (στην εξόριστη αντικατοχική κυβέρνηση της Μέσης Ανατολής, 1941-44).
Η παρουσία του είναι και ευρύτερα κοινωνικά (1) εμφανής και πάντοτε ενωτική: το 1947 κι ενώ βρίσκεται σ' εξέλιξη η αδελφοκτόνος σφαγή του Λακωνικού στοιχείου, τίθεται επικεφαλής επιφανών συμπατριωτών μας (στην Αττική) και πετυχαίνει να πάψει ο αποδεκατισμός των παππούδων μας από τα δηλητηριώδη βέλη των πολιτικών παθών.
Προσπαθήσαμε εν' ολίγοις να σκιαγραφήσουμε το πορτρέτο ενός Ήρωα που τίμησε στους Πανέλληνες τη Γη της Μάνης. Και καθώς Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο της επικαιρότητας, βορά σε άνομες ορέξεις, η Μνήμη του υπενθυμίζει ότι ως Μανιάτες έχουμε ΧΡΕΟΣ ΙΕΡΟ να είμαστε - με κάθε μέσον - στην Πρωτοπορία κι αυτού του δύσκολου μα υπέροχου Εθνικού Αγώνα.
«(...) και ο Νικηφόρος στ' ανοιχτά, στα Γιαννιτσά βαδίζει
με το σπαθί του όπου περνά τον Τόπο καθαρίζει
(...) Ήσουν Μανιάτης γιαλεχτός - περήφανος και τολμηρός
γιομάτος δόξα και τιμή και λεβεντιά ξεχωριστή
(...) Στη χώρα που εβάφτηκαν, στο αίμα μας, οι βράχοι
θα φέρουν τη σημαία μας νέοι Μακεδονομάχοι»
Ο Καπετάν Νικηφόρος, ένας από τους πολλούς Μανιάτες που συμμετείχαν εθελοντικά στην πρωτοπορία του Μακεδονικού Αγώνα, τιμάται σης μέρες μας από τον Τόπο καταγωγής του. Συγκεκριμένα το Δημοτικό Διαμέρισμα Κότρωνας και έδρα του Δήμου Ανατολικής Μάνης, έδωσε στην πολυσύχναστη πλατεία της παραλίας του Κότρωνα το όνομά του και έχει ήδη τοποθετήσει τον ανδριάντα του Μανιάτη Μακεδονομάχου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην ίδια πλατεία.
Από το αρχείο της «ΑΔΟΥΛΩΤΗΣ ΜΑΝΗΣ», Τ.9-10/1994
Παραπομπές
1. Από το ιστορικό ίδρυσης του Ορειβατικού Συλλόγου Βόλου
Στις 16 Μαρτίου μια ανάβαση στο Πήλιο οργανώθηκε κατ' επιθυμία του αρχηγού του στόλου και καλού ορειβάτου κ. Ι. Δεμέστιχα μαζί με τον «όμιλο Εκδρομέων Βόλου» .Η συντροφιά μας τότε παράταξε 11 ορειβάτες και ο Ομιλος 4. Στο δρόμο ο κ. Δεμέστιχας ανέπτυξε την σκοπιμότητα της ιδρύσεως ενός τοπικού τμήματος του Ελληνικού Ορειβατικού Συνδέσμου που μόλις είχε ιδρυθεί στην Αθήνα με προγραμματικό σκοπό τη διάδοση της ορειβασίας και των χειμερινών σπορ εις όλη την Ελλάδα κατά το σύστημα των CLUBS ALPINS της Ευρώπης.
Την Τρίτη 18 Μαρτίου 1930 ο Δεμέστιχας μας περίμενε στο σαλόνι του Αβέρωφ για να διατυπώσουμε της τελικές μας αντιλήψεις . Επί ένα μήνα και πλέον οι διαπραγματεύσεις μας γίνανε με ιδιωτική αλληλογραφία με τον κ. Δαυϊδ Δαυϊδ , ταμία της Κ.Ε. του Ε.Ο.Σ. Αθηνών .
Στις 8 Μαΐου έφευγε το πρώτο γράμμα με το καταστατικό στις 16 Μαίου το προσωρινό διοικητικό συμβούλιο είχε εκλεγεί . Εμπιστευθήκαμε στις φροντίδες του κ. Ι.Ρετσούλη τις νομικές διατυπώσεις της εδώ εγκρίσεως του καταστατικού , που πήραν τέλος με την επίσημο αναγνώριση του εδώ πρωτοδικείου δια της από 27 Ιουνίου 1930 υπ' αρ. 963 αποφάσεως του. Έτσι ή ίδρυση του συνδέσμου ήταν γεγονός τετελεσμένο .

Ιδρυτικό μέλος του Ναυτικού Ομίλου Αθηνών. Παρακάτω απόσπασμα από το καταστατικό ίδρυσης:
«Σήμερον την 1ην Νοεμβρίου 1933 , οι κάτωθι υπογεγραμμένοι κ.κ. Αντώνιος Μπενάκης, Αλεξ. Βλάγκαλης, Αρτέμης Δεναξάς, Νικόλαος Καμπάνης, Πέτρος Γρ.Εμπεδοκλής, Σταύρος Κουτρουμπάς, Γεώργιος Φωτεινός, Γεώργιος Πανάς, Βασ. Ροσόλιμος, Παν. Σ. Χαροκόπος, Χρ. Καρόλου, Π. Παπαγιαννόπουλος, Γ. Λιβιεράτος, Κ. Λογοθετόπουλος, Π. Ν. Κανελλόπουλος, Αλ. Καραπάνος, Α. Φιξ, Δ. Ορφανίδης, Κ. Ε. Εμπειρίκος, Δ. Ι. Βάτης, Ι. Βουτσίνος, Γ. Σκληβανιώτης, Τ. Ραζέλος, Π. Πετροκόκκινος, Ιωάνν. Δεμέστιχας, Ιωάνν. Δροσόπουλος, Α. Χρυσάνθης, συναντηθέντες κατόπιν προσκλήσεως του Γενικού Εφόρου Θαλασσίας Ενώσεως, Υποναυάρχου Γεωργίου Πανά, εις το Μουσείον Μπενάκη, ίνα ανταλλάξωμεν γνώμας δια την λήψιν μέτρων προς εξασφάλισιν ενός ορμητηρίου των θαλαμηγών μας και δημιουργίαν κέντρου συγκεντρώσεως των φιλάθλων κλπ. της θαλασσίας ζωής, αναγνωρίζομεν την ανάγκην ιδρύσεως Ομίλου, ίνα παρακινήσωμεν τον Κρατικόν Οργανισμόν εις την εκτέλεσιν των αναγκαιούντων μέσων και συνεργήσωμεν προς τον σκοπόν. Προς τούτο, θεωρούμενοι Ιδρυταί του, καταβάλλομεν ανά πέντε χιλιάδας δραχμών (5000) έκαστος, ως πρώτην συνδρομήν ιδρυτικού τίτλου, και επί πλέον υποσχόμεθα την συνδρομήν μας προς ανάπτυξιν του Ομίλου δια νέων Ιδρυτών και Μελών.

…Ο Ομιλος φέρει την επωνυμίαν “ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΑΘΗΝΩΝ”…»
http://www.mani.org.gr/

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 120 ΧΡΟΝΙΑ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΙΑΚΟΥΣ ΣΦΟΥΓΓΑΡΑΔΕΣ

«[…]. Εύρομεν εκεί τους φιλοπάτριδας τους τιμίους Συμαίους. Δεν γνωρίζω τι επώνυμον να δώσω εις τον χαρακτήρα των, χαρακτήρα, δια τον οποίον και αυταπάρνησις και αφιλοκέρδεια και αυτοθυσία είναι λέξεις ανεπαρκείς και ωχραί. […]» (Απόσπασμα από το ημερολόγιο «Σελίδες» του Εμμανουήλ Λυκούδη)
Με συντριπτική πλειοψηφία εγκρίθηκε χτες, κατά τη 4η Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, η εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Νήσων Παναγιώτη Χατζηπέρου που αφορά στην ανέγερση Μνημείου ΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗΣ για τους Συμιακούς σφουγγαράδες. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στις 74.400 € και χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Αττικής. Την πρόταση του Αντιπεριφερειάρχη ενέκρινε εξαρχής η Περιφερειάρχης κ. Ρένα Δούρου.
Σκοπός του έργου είναι η κατασκευή Μνημείου -με τη διενέργεια Καλλιτεχνικού Διαγωνισμού- ως απόδοση ΦΟΡΟΥ ΤΙΜΗΣ για τους Σφουγγαράδες από την Σύμη και την ανεκτίμητη συνεισφορά τους στην ανεύρεση, ανέλκυση και παράδοση των αρχαιολογικών ευρημάτων και του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, ενός από τα σημαντικότερα αρχαιολογικά ευρήματα που αποτελεί την «Ακρόπολη της Τεχνολογίας», κατά τον Αντιπεριφερειάρχη.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος τόνισε ότι μετά από 120 χρόνια, ήρθε η ώρα -έστω και καθυστερημένα- η Πολιτεία να τιμήσει τους Συμιακούς σφουγγαράδες, οι οποίοι με περισσή τόλμη και αυτοθυσία ανακάλυψαν και ανέσυραν από βάθους 56m τον αρχαιότερο γνωστό μηχανισμό, του σημαντικότερου και διασημότερου «ΤΥΧΕΡΟΥ» αρχαίου ναυαγίου στον κόσμο, του Ναυαγίου των Αντικυθήρων, υπό την καθοδήγηση του Καπετάνιου Δημήτρη Κοντού από τη Σύμη με τα δύο καΐκια του, το «Ευτέρπη» και το «Καλλιόπη».
Κατά τη διάρκεια της ανέλκυσης ο Γεώργιος Κρητικός Νεοφώτιστος έχασε τη ζωή του και ακόμα δύο δύτες έμειναν παράλυτοι δια βίου.
Η προσφορά των Δυτών αυτών στο Έθνος είναι διαχρονικά ανεκτίμητη αφού όχι μόνο ανέδειξαν τον μεγάλο αυτό αρχαιολογικό θησαυρό αλλά έθεσαν και την ίδια τους τη ζωή στην υπηρεσία της Πατρίδας αποτελώντας παράδειγμα ανιδιοτέλειας, εντιμότητας και προσφοράς στη Πατρίδα και τον Παγκόσμιο Πολιτισμό.
Ο κ. Χατζηπέρος ΠΡΟΤΕΙΝΕ κλείνοντας, την ανέγερση ενός παρόμοιου μνημείου και στη γενέτειρα των σφουγγαράδων, στη Σύμη.

Τάκης Χατζηπέρος

ΛΑΚΩΝΕΣ & ΜΑΝΙΑΤΕΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ ΣΤΟ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ...

 Θα είμαστε κι εμείς εκεί!
Συλλαλητήριο Αθήνα - Σύνταγμα, Κυριακή 4 Φεβρ. 2018
για τη Μακεδονία και το Έθνος των Ελλήνων
κόντρα σε κάθε ανθελληνικό σχεδιασμό και επιβουλή...
Τα δρομολογημένα λεωφορεία θα ξεκινήσουν από Αρεόπολη 7.00πμ, Γύθειο 7.45πμ και Σπάρτη 8.30πμ και το κόστος συμμετοχής (ανά άτομο) θα κυμανθεί από 15 έως 20 ευρώ (το τελικό ύψος θα εξαρτηθεί από τον συνολικό αριθμό των συμμετεχόντων).
Τηλέφωνα για κρατήσεις θέσεων: 6978 991863, 27310 25900, 27330 53670...
 Προσοχή: Επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας! Θέσεις περιορισμένες.
[Επιτροπή Αγώνα Λακωνίας για τα Εθνικά μας θέματα]
- Στο συλλαλητήριο επιτρέπεται η χρήση ΜΟΝΟΝ εθνικών και τοπικών Σημαιών και παραδοσιακών φορεσιών, με την άφιξή μας δε στην πρωτεύουσα θα συναντηθούμε με Συμπατριώτες μας Λάκωνες και Μανιάτες τού Λεκανοπεδίου και θα συμπορευθούμε...

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΗΜΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ

Ελένη Σταματάκη.Eρώτηση με θέμα την ανάγκη περαιτέρω βελτίωσης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών του αργοσαρωνικού και ιδιαίτερα της Ύδρας και των Σπετσών.


Eρώτηση 22 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, με πρώτη ερωτώσα τη βουλεύτρια Α' Πειραιά και Νήσων Ελένη Σταματάκη, με θέμα την ανάγκη περαιτέρω βελτίωσης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών του αργοσαρωνικού και ιδιαίτερα της Ύδρας και των Σπετσών.

Πειραιάς, 29 Ιανουαρίου 2018

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό:
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Θέμα: «Ανάγκη περαιτέρω βελτίωσης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Δήμων Αργοσαρωνικού»

            Παρά τη ανταπόκριση του Υπουργείου στην ερώτηση υπ. αρ. 723/25-10-2017 (με θέμα: «Ακτοπλοϊκή σύνδεση Πειραιά, Μεθάνων και νησιών Αργοσαρωνικού») και την επανέναρξη, μετά από ενάμιση μήνα (13-11-2017 έως 31-12-2017) διακοπής, των δρομολογίων του συμβατικού πλοίου, που συνδέει τον Πειραιά με τον Πόρο και τα Μέθανα, εξέλιξη που αποτελεί ένα πρώτο βήμα για τη βελτίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στον Αργοσαρωνικό, επανερχόμαστε σε αυτό το θέμα. Αφορμή αποτελούν μια σειρά από βλάβες στη γραμμή που εξυπηρετεί την Ύδρα και τις Σπέτσες, που πυροδότησαν νέες διεργασίες σε τοπικό επίπεδο.     
            Η ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών και της Τροιζηνίας, μεταξύ τους, αλλά και με τον Πειραιά, όπου βρίσκεται η έδρα της περιφερειακής ενότητας, είναι ένα χρόνιο και δύσκολο ζήτημα. Ιδιαίτερα για τα νησιά Ύδρα και Σπέτσες, υπάρχει παντελής έλλειψη συμβατικού πλοίου, με αποτέλεσμα οι μεταφορές επιβατών αλλά και εμπορευμάτων και δομικών υλικών, να είναι ακριβή και δύσκολη.
            Το πρόβλημα επανήλθε, με αφορμή το περιστατικό, που συνέβη την Πέμπτη 21-12-2017, όταν οι επιβάτες του δρομολογίου από Πειραιά για Πόρο-Ύδρα-Ερμιόνη-Σπέτσες-Πόρτοχέλι υπέστησαν διπλή ταλαιπωρία, εξαιτίας της βλάβης του Ε/Γ-Υ/Γ “F/D XVII”, που ήταν προγραμματισμένο να εκτελέσει το δρομολόγιο και κατόπιν, της δεύτερης βλάβης του Ε/Γ-Υ/Γ “F/D XXIX”, που το αντικατέστησε. Μετά τις έντονες διαμαρτυρίες των επιβατών και την παρέμβαση του αντιπεριφερειάρχη Νήσων και του προέδρου της ακτοπλοϊκής εταιρείας το δρομολόγιο εκτελέστηκε από τρίτο πλοίο. Είχαν προηγηθεί μηχανικές βλάβες σε πλοία της ίδιας γραμμής στις 27-10-2017 και την 1-11-2017.
Επειδή  τα νησιά του Αργοσαρωνικού και η Τροιζηνία έχουν την ιδιαιτερότητα να συνδέονται διοικητικά με τον Πειραιά, με αποτέλεσμα να χρειάζονται συχνές μετακινήσεις για την εξυπηρέτησή των πολιτών.  
Επειδή η έλλειψη σύνδεσης της Ύδρας και των Σπετσών με τον Πειραιά, τα υπόλοιπα νησιά τους Αργοσαρωνικού και την Τροιζηνία, με συμβατικό πλοίο, καθιστά οικονομικά δαπανηρές τις μετακινήσεις πολιτών και τουριστών και δημιουργεί δυσκολίες στη μεταφορά αγαθών.
Επειδή στην Ύδρα λειτουργεί η Ακαδημία Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού Ύδρας, μια ιστορική Ναυτική Σχολή, με περίπου εκατόν είκοσι (120) σπουδαστές και καθηγητές, οι οποίοι χρειάζεται να μετακινούνται συχνά, οι ίδιοι και τα μέλη της οικογένειάς τους, από και προς το νησί. 
Επειδή βούληση της Κυβέρνησης είναι η υλοποίηση πολιτικών, που θα εξασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση των πολιτών νησιωτικών περιοχών σε υπηρεσίες και αγαθά, με κόστος αντίστοιχο με αυτό των κατοίκων της ηπειρωτικής Ελλάδας, με ταυτόχρονη παροχή ποιοτικής διασύνδεσης με την ενδοχώρα και τα υπόλοιπα νησιά.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Σε τι ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο ώστε να βελτιωθεί η υφιστάμενη κατάσταση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στον Αργοσαρωνικό;
  2. Έχει εξετάσει τη δυνατότητα δρομολόγησης συμβατικού πλοίου από Πειραιά για Πόρο, Ύδρα και Σπέτσες και αν ναι τι προοπτικές υπάρχουν για την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης;


Οι ερωτώντες Βουλευτές
Σταματάκη Ελένη
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυλωνίτου Ελένη
Βάκη Φωτεινή
Γάκης Δημήτρης
Γκιόλας Γιάννης
Δουζίνας Κωνσταντίνος
Θελερίτη Μαρία
Καββαδία Ιωαννέτα (Αννέτα)
Καματερός Ηλίας
Καρακώστα Ευαγγελία (Εύη)
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Μανιός Νικόλαος
Μιχελογιαννάκης Ιωάννης
Μουμουλίδης Θεμιστοκλής
Ξυδάκης Νικόλαος
Παπαδόπουλος Χριστόφορος
Σεβαστάκης Δημήτρης
Στογιαννίδης Γρηγόρης
Συρίγος Αντώνης
Συρμαλένιος Νικόλαος
Ψυχογιός Γιώργος


ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ



Γιά τήν ἄρση παρανοήσεων ἤ παρερμηνειῶν ἡ Ἱερά Μητρόπολις Κυθήρων διευκρινίζει τά ἑξῆς : 
Ἀπό τό κανάλι «Ε» ζητήθηκε τηλεφωνική συνέντευξη ἀπό τόν Σεβ. Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ στίς 17 Ἰανουαρίου 2018, ὥρα 1 μ.μ. ἀπό τήν κ.Λαμπίρη σέ σχετική ἐκπομπή της γιά τό θέμα τοῦ ἤπιου ἐποικισμοῦ τῶν Ἀντικυθήρων. Ὁ Σεβασμιώτατος ἐδήλωσε ὅτι πράγματι ὑπάρχει ἕνα τέτοιο σχέδιο καί πώς γιά τήν ὑλοποίησί του, πού ἀπαιτεῖται μεγάλη καί συστηματική προεργασία καί προετοιμασία, συνεργάζεται ἡ Ἱερά Μητρόπολις Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων μέ τόν Δῆμο Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων, πού ὡς Τοπική Αὐτοδιοίκηση ἔχει τόν πρωταρχικό ρόλο, τήν Δημοτική Κοινότητα Ἀντικυθήρων, τήν Ἕνωση τῶν Ἁπανταχοῦ γῆς Ἀντικυθηρίων καί τόν Φιλανθρωπικό Ὀργανισμό γιά τούς Πολυτέκνους «Θεόφιλο».
Ὅταν ἐρωτήθηκε ὁ Μητροπολίτης μας πῶς μπορεῖ νά προχωρήση ἡ ὑπόθεση αὐτή εἶπε ὅτι γιά νά ὑλοποιηθῆ πρέπει νά ὑπάρξη ἀγαστή συνεργασία μέ τούς πιό πάνω φορεῖς καί νά ζητηθῆ συμπαράστασι ἀπό Κρατικούς παράγοντες, τά ἁπανταχοῦ τῆς γῆς Κυθηραϊκά καί Ἀντικυθηραϊκά Σωματεῖα, Δημόσια Καταστήματα καί μέ τή γειτονική Κρήτη, ἀφοῦ οἱ Ἀντικυθήριοι ἔχουν Κρητική καταγωγή.
Στό σημεῖο αὐτό ἐλέχθη ὅτι πρέπει νά βρεθοῦν σπίτια γιά τίς 3-5 πολύτεκνες οἰκογένειες τοῦ Συλλόγου «Θεόφιλος» (δέν ἔγινε ἀνοικτή πρόσκληση γιά τούς Πολύτεκνους ὅλης τῆς Ἑλλάδος διότι σέ ἕνα μικρό νησί δέν θά μποροῦσαν νά κληθοῦν ἄγνωστες οἰκογένειες ἀπό ὅλη τήν ἐπικράτεια), νά παραχωρηθοῦν γιά χρήση ἤ νά ἀγορασθοῦν οἰκόπεδα καί κτήματα, τά ὁποῖα θά καλλιεργήσουν οἱ πολύτεκνες αὐτές οἰκογένειες. Καί ἐκεῖ εἶπε ὁ Σεβασμιώτατος ὅτι ὑπάρχουν ἐκκλησιαστικά κτήματα ἀκαλλιέργητα στό νησί, ἡ χρήση τῶν ὁποίων μπορεῖ νά παραχωρηθῆ μέ τήν νόμιμη διαδικασία (ἀπόφαση τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Συμβουλίου Ἀντικυθήρων καί ἔγκριση τοῦ Μητροπολιτικοῦ Συμβουλίου) στίς οἰκογένειες αὐτές τοῦ Ὀργανισμοῦ «Θεόφιλος» γιά καλλιέργεια καί ἐκμετάλλευση.
Δέν ἔγινε γενικό προσκλητήριο, ἀλλά κοινοποιήθηκε μία σκέψη, ἕνα σχέδιο ἤπιου ἐποικισμοῦ, πού μπορεῖ νά ὑλοποιηθῆ, ἄν ὑπάρξουν οἱ ἀπαραίτητες προϋποθέσεις. Ἑπομένως, δέν εὐσταθεῖ ἡ εἴδησις ὅτι : ὁ Μητροπολίτης Κυθήρων μοιράζει χωράφια.
Σᾶς παραπέμπουμε στήν προαναφερθεῖσα ἐκπομπή τοῦ τηλεοπτικοῦ σταθμοῦ «Ε», καθώς καί στήν ἐκπομπή τοῦ τηλεοπτικοῦ σταθμοῦ «ALPHA», τίς σχετικές τοῦ θέματος.